Overslaan en naar de inhoud gaan

Bekend maakt niet altijd bemind

Het wemelt in de reclame tegenwoordig van de sporters, popsterren, filmhelden, schrijvers en andere bekende figuren. Adverteerders zijn er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ooit was het nieuws als een ster zich liet strikken voor een reclamecampagne. Nu valt het eerder op als iemand van naam zich niét met reclame wil inlaten. Uit onderzoek blijkt dat het wantrouwen bij het publiek jegens sterren in de reclame groeit. Daar komt nog bij dat het gebruik van personen die dagelijks in de spotlights staan, niet zonder risico is. Als de ster ongunstig in de publiciteit komt, kan dat ook doorwerken op het merk. Toch blijven adverteerders in groten getale vertrouwen op de uitstraling van bekendheden. Hoe komt dat? De succesvolle en creatieve toepassingen daargelaten, lijkt het vooral een kwestie van gemakzucht. Het kost nu eenmaal minder moeite om bekendheid te kopen dan om echt iets nieuws te bedenken. Daarnaast is er ook ijdelheid in het spel. Het is nu eenmaal leuk om met sterren te werken. Want daar kun je bij familie en vrienden indruk mee maken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in