Bekend maakt niet altijd bemind
Ooit was het nieuws als een ster zich liet strikken voor een reclamecampagne. Nu valt het eerder op als iemand van naam zich niét met reclame wil inlaten. Uit onderzoek blijkt dat het wantrouwen bij het publiek jegens sterren in de reclame groeit. Daar komt nog bij dat het gebruik van personen die dagelijks in de spotlights staan, niet zonder risico is. Als de ster ongunstig in de publiciteit komt, kan dat ook doorwerken op het merk. Toch blijven adverteerders in groten getale vertrouwen op de uitstraling van bekendheden. Hoe komt dat? De succesvolle en creatieve toepassingen daargelaten, lijkt het vooral een kwestie van gemakzucht. Het kost nu eenmaal minder moeite om bekendheid te kopen dan om echt iets nieuws te bedenken. Daarnaast is er ook ijdelheid in het spel. Het is nu eenmaal leuk om met sterren te werken. Want daar kun je bij familie en vrienden indruk mee maken.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid