Consument vindt reclame helemaal niet vervelend


Ondanks alle recente kritiek op reclame naar aanleiding van het BVA-onderzoek (slechts 18 procent van de tv-commercials wordt gezien) blijken consumenten reclame helemaal niet zo vervelend te vinden: slechts 15 procent vindt reclame zeer vervelend. 35 procent zegt dat ze reclame leuk vindt.
In het onderzoek komt ook naar voren dat marketeers veel negatiever denken over reclame dan consumenten. Aan 100 marketeers is gevraagd om aan te geven wat ze denken dat consumenten van reclame vinden. Zeer opvallend is dat marketeers van mening zijn dat consumenten veel negatiever over reclame oordelen dan in werkelijkheid het geval is. Volgens de marketeers vindt ruim 44 procent van de consumenten recla-me zeer vervelend. Maar desgevraagd blijkt slechts 15 procent van de consumenten reclame zeer vervelend te vinden. 35 procent vindt reclame leuk, zeggen ze.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRuim 65 procent van de consumenten heeft zelfs geen enkel probleem met reclame. Marketeers denken ook hier dat het probleem groter is. Zij schatten in dat 48 procent van de consumenten geen probleem heeft met reclame. Het onderzoek van Motivaction staat in het maartnummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid