Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument vindt reclame helemaal niet vervelend

Onderzoeksbureau Motivaction vroeg in opdracht van Tijdschrift voor Marketing aan 400 consumenten of ze reclame vervelend vinden. In…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks alle recente kritiek op reclame naar aanleiding van het BVA-onderzoek (slechts 18 procent van de tv-commercials wordt gezien) blijken consumenten reclame helemaal niet zo vervelend te vinden: slechts 15 procent vindt reclame zeer vervelend. 35 procent zegt dat ze reclame leuk vindt.

related partner content for mobile comes here

In het onderzoek komt ook naar voren dat marketeers veel negatiever denken over reclame dan consumenten. Aan 100 marketeers is gevraagd om aan te geven wat ze denken dat consumenten van reclame vinden. Zeer opvallend is dat marketeers van mening zijn dat consumenten veel negatiever over reclame oordelen dan in werkelijkheid het geval is. Volgens de marketeers vindt ruim 44 procent van de consumenten recla-me zeer vervelend. Maar desgevraagd blijkt slechts 15 procent van de consumenten reclame zeer vervelend te vinden. 35 procent vindt reclame leuk, zeggen ze.

Ruim 65 procent van de consumenten heeft zelfs geen enkel probleem met reclame. Marketeers denken ook hier dat het probleem groter is. Zij schatten in dat 48 procent van de consumenten geen probleem heeft met reclame. Het onderzoek van Motivaction staat in het maartnummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in