Mannen zien natuur als stressoplosser


De ‘zonnesnack’ en fitnessbeoefening winnen ook sterk aan populariteit. Bovendien is het ‘klassieke’ wandelen in bossen of uitwaaien op het strand, aan een sterke revival bezig als stress remedie. Dit blijkt uit een onderzoek van het mannentijdschrift Man of all Seasons van uitgeverij Sanoma Men’s Magazines (SMM). Het onderzoek ‒ uitgevoerd in samenwerking met Millward Brown - werd gehouden onder een representatief aantal hoger opgeleide werkende mannen van 35 tot 55 jaar.
Sportieve en sterke natuurmannen, zijn de nieuwe rolmodellen. Zeezeiler Henk de Velde wordt door mannen gezien als de 'buitenman' van Nederland, blijkt uit het onderzoek. De Velde wordt gevolgd door alpinist en avonturier Ronald Naar en tv-hovenier Rob Verlinden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNorbert Mirani doet vanuit het Kenniscentrum van SMM onderzoek naar de mentaliteit van de man. Mirani: ‘De resultaten sluiten naadloos aan op recente maatschappelijke ontwikkelingen die samenhangen met de digitale stressgedreven en prestatiegerichte maatschappij. De conclusie luidt dat volwassen, werkende mannen ‘diep van binnen naar buiten willen’, zoals hoofdredacteur Onno Aerden dat noemt.’
Vanwege stijgende belangstelling op de lezersmarkt verhoogt Man of all Seasons de frequentie van vier naar zes edities per jaar, vanaf het nummer dat deze week in de kiosk ligt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid