Overslaan en naar de inhoud gaan

Mannen zien natuur als stressoplosser

Zeven op de tien volwassen werkende mannen trekken er vaak op uit naar bos, hei en duin om los te komen van de stress van het werkend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘zonnesnack’ en fitnessbeoefening winnen ook sterk aan populariteit. Bovendien is het ‘klassieke’ wandelen in bossen of uitwaaien op het strand, aan een sterke revival bezig als stress remedie. Dit blijkt uit een onderzoek van het mannentijdschrift Man of all Seasons van uitgeverij Sanoma Men’s Magazines (SMM). Het onderzoek ‒ uitgevoerd in samenwerking met Millward Brown - werd gehouden onder een representatief aantal hoger opgeleide werkende mannen van 35 tot 55 jaar.

related partner content for mobile comes here

Sportieve en sterke natuurmannen, zijn de nieuwe rolmodellen. Zeezeiler Henk de Velde wordt door mannen gezien als de 'buitenman' van Nederland, blijkt uit het onderzoek. De Velde wordt gevolgd door alpinist en avonturier Ronald Naar en tv-hovenier Rob Verlinden.

Norbert Mirani doet vanuit het Kenniscentrum van SMM onderzoek naar de mentaliteit van de man. Mirani: ‘De resultaten sluiten naadloos aan op recente maatschappelijke ontwikkelingen die samenhangen met de digitale stressgedreven en prestatiegerichte maatschappij. De conclusie luidt dat volwassen, werkende mannen ‘diep van binnen naar buiten willen’, zoals hoofdredacteur Onno Aerden dat noemt.’

Vanwege stijgende belangstelling op de lezersmarkt verhoogt Man of all Seasons de frequentie van vier naar zes edities per jaar, vanaf het nummer dat deze week in de kiosk ligt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in