Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers spelen niet in op familiegevoel

Het gezinsleven roept bij veel mensen warme gevoelens op. Marketeers kunnen hierop inspelen, maar ze doen dat lang niet altijd, of op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van NetPanel in opdracht van het trendblad eYe. Nederlanders hebben voornamelijk positieve associaties en warme gevoelens als ze aan het gezin denken waarin ze zijn opgegroeid. Het merendeel van de 370 respondenten (80 procent) laat weten familie op dit moment 'belangrijk' (35 procent) tot 'heel belangrijk' (45 procent) te vinden in het leven.

related partner content for mobile comes here

Ook voor vrienden en bekenden voelt de Nederlander vaak een 'familiegevoel'. Het is
een 'wij-gevoel' dat scherp contrasteert met het 'ik-gevoel' uit de voorgaande, sterk
individualistische decennia.
Respondenten krijgen vooral een warm familiegevoel bij merken of producten waarmee ze in hun jeugd zijn opgegroeid, zoals Douwe Egberts, Hema en Honig. Meerdere respondenten vinden reclames van energiebedrijven, hoewel waarschijnlijk wel zo bedoeld, er juist niet in slagen een familiegevoel over te brengen. Eigenlijk slaan ze de plank mis. Datzelfde geldt voor de Tros, die met haar leuze ‘De grootste familie van Nederland’ eerder ergernis oproept.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in