Groei RSDB-dochter Media Partners
Bij het derde merk PlantijnCasparie ging het ook een stuk beter. Het bedrijfsresultaat ging van 14,3 miljoen negatief naar 2,4 miljoen euro negatief. RSDB behaalde vorig jaar een nettowinst van 14 miljoen euro. Dat was 69 procent meer dan het nettoresultaat uit gewone bedrijfsvoering van 8,3 miljoen euro uit 2003.
Het ontbreken van voldoende consumentenvertrouwen lijkt nog steeds een rem te zetten op de marktgroei. Er worden wel nieuwe tijdschriften gelanceerd, maar tegelijkertijd staan bij de massabladen de oplagen en de ontwikkeling van het advertentievolume onder druk. Marketingcommunicatiebudgetten worden volgens RSDB nauwelijks groter.
Het lopende jaar staat voor Roto Smeets in het teken van activiteiten die vooral in de komende jaren resultaten moeten opleveren. Het bestuur acht het te vroeg om iets over de resultatenontwikkeling in 2005 te zeggen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid