PostNL breder in de markt met Marvia
Marvia biedt een online toepassing waarmee klanten zelf advertenties, flyers, folders, en ander drukwerk kunnen vormgeven en doorsturen naar printers en distributeurs. Met de overname van het in 2008 gestartte bedrijf versterkt PostNL zijn geïntegreerde dienstverleningsketen. Sipke Spoelstra, Directeur bij PostNL Data en Document Management: 'Wij willen in de breedte meer diensten en toegevoegde waarde bieden, in het proces voordat een pakketje of mailstuk ter post wordt aangeboden. Wij bieden al veel aanvullende producten en diensten, maar in dit gedeelte van de zakelijke keten zit PostNL nog niet. De opmaak van drukwerk wordt tot nu toe door klanten zelf of partners geregeld. Wij denken dat we door in dat traject een dienst aan te bieden, voorzien in een belangrijke behoefte van de klant aan een makkelijke oplossing.'
Via de op abonnementsbasis beschikbare online tool van Marvia kunnen ondernemingen volgens PostNL kosten besparen op het gebied van DTP en tijdswinst boeken bij het opmaakproces van printmateriaal. Tevens ondervinden klanten voordeel van de integratie met de drukkerijen en distributeurs van het drukwerk. Het postbedrijf kan met Marvia bovendien vestigingen en dealers ondersteunen met hun lokale marketingactiviteiten. Marvia zal worden geïntegreerd in het dienstenpakket van PostNL, maar blijft volgens Spoelstra als merk in ieder geval bestaan. 'In onze keten hebben we te maken met veel gespecialiseerde concurrenten. Met een totaaloplossing kun je dan hoge ogen gooien, maar je blijft net zo goed concurreren op onderdelen. Een apart merk als Marvia is daarvoor een pluspunt.' De bestaande tarieven van Marvia worden volgens Spoelstra op korte termijn ook niet aangepast.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid