Overslaan en naar de inhoud gaan

Olm in hoger beroep tegen Heineken

Bierproducent Olm gaat in hoger beroep tegen het vonnis van de rechter in een kort geding dat Heineken had aangespannen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De voorzieningenrechter van de rechtbank in Amsterdam bepaalde dat Olm moet stoppen met het vullen van kelderbierinstallaties met het eigen goedkopere bier in Heineken-cafés. Volgens de rechter pleegt Olm merkinbreuk door op deze manier het eigen biermerk te verkopen alsof het Heineken bier is. Olm dient daarom ook binnen een termijn van 30 dagen te stoppen met het navullen van Heinekenfusten.

related partner content for mobile comes here

Andersom geldt overigens hetzelfde. De rechter gebiedt Heineken ook binnen 30 dagen alle fusten voorzien van het Olmmerk die Heineken nog in haar bezit heeft aan Olm terug te geven. Olm zegt zeker 25 procent van zijn fusten verloren te hebben in dit gesloten roulatiesysteem.

De rechter heeft overigens niet vastgesteld dat Olm zich schuldig zou hebben gemaakt aan frauduleus handelen. Of daarvan sprake is zoals Heineken beweert, moet in een aparte bodemprocedure worden beoordeeld.

Bron: AFN.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in