Facebook breidt mogelijkheden Like button uit
Want met de vernieuwde Like button kunnen consumenten voortaan ook informatie delen over producten. Daarnaast kunnen consumenten via de vernieuwde nieuwsfeed nog meer over zichzelf delen met anderen, variërend van een Like tot de games die je hebt gespeeld. Nog meer mogelijkheden voor adverteerders dus.
De aanpassing lijkt op een feature die Twitter ook biedt: "Promoted Tweets To Followers". Hiermee kunnen adverteerders hun advertenties direct in de timeline van Twitteraars plaatsen, indien men het merk volgt op Twitter.com. En dat is ook direct het verschil met de Facebook-aanpassing: je moet het merk volgen wil je de advertentie zien.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuHeeft de Facebook-aanpassing waarde voor marketeers? Ja, want volgens comScore besteden consumenten de meeste tijd aan de eigen homepage op Facebook, en daar vind je ook de nieuwsfeed.
In mei 2011 vond 27 procent van de bezoeken plaats op de eigen homepage. 21 procent bekeek het profiel, 17 procent foto’s en 10 procent gebruikte apps of tools. De overige 25 procent werd besteed aan ‘overige’ onderdelen van de site.
Facebook onderzocht de 100 meest bezochte merkpagina’s en vond dat merken via iedere fan die op de Like button drukt, 34 vrienden van zijn of haar vrienden kan bereiken.
Bron: Wall Street Journal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid