Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook breidt mogelijkheden Like button uit

Vooral marketeers profiteren van de nieuwe mogelijkheden van Facebook´s Like button.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want met de vernieuwde Like button kunnen consumenten voortaan ook informatie delen over producten. Daarnaast kunnen consumenten via de vernieuwde nieuwsfeed nog meer over zichzelf delen met anderen, variërend van een Like tot de games die je hebt gespeeld. Nog meer mogelijkheden voor adverteerders dus.

related partner content for mobile comes here

De aanpassing lijkt op een feature die Twitter ook biedt: "Promoted Tweets To Followers". Hiermee kunnen adverteerders hun advertenties direct in de timeline van Twitteraars plaatsen, indien men het merk volgt op Twitter.com. En dat is ook direct het verschil met de Facebook-aanpassing: je moet het merk volgen wil je de advertentie zien.

Heeft de Facebook-aanpassing waarde voor marketeers? Ja, want volgens besteden consumenten de meeste tijd aan de eigen homepage op Facebook, en daar vind je ook de nieuwsfeed.

In mei 2011 vond 27 procent van de bezoeken plaats op de eigen homepage. 21 procent bekeek het profiel, 17 procent foto’s en 10 procent gebruikte apps of tools. De overige 25 procent werd besteed aan ‘overige’ onderdelen van de site.

Facebook onderzocht de 100 meest bezochte merkpagina’s en vond dat merken via iedere fan die op de Like button drukt, 34 vrienden van zijn of haar vrienden kan bereiken.

Bron: Wall Street Journal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in