Overslaan en naar de inhoud gaan

Netflix: 1,7 miljoen uniek bereik in september

De stijging in bereik is het grootst onder jongeren (35 jaar en jonger).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de online bereikcijfers in april, mei en juni 2015, gepubliceerd door GfK DAM (Digital Audience Measurement, 13+ en alle platformen). Netflix komt in de maand september de top/50 binnen.
De VOD-dienst is in een jaar tijd behoorlijk gegroeid naar 12,5 procent bereik, ofwel 1,7 miljoen uniek bereik in september 2015. Onder jongeren (< 35 jaar) is deze toename het sterkst geweest: 24 procent van hen is in september 2015 via de website en/of app van Netflix bereikt. De stijging is het sterkst geweest op smartphone en tablet.

related partner content for mobile comes here



In de top 50 is een aantal verschuivingen in september ten opzichte van augustus. Zo zijn de weermerken gedaald in bereik en de  de sites van de NPO, RTL NL én RTL XL gestegen. Dat laatste houdt waarschijnlijk verband met de start van het nieuwe tv-seizoen.
Verder horen de sites van De Telegraaf en AD tot de stijgers. Opvallend is dat de twee elkaar in bereik niet veel ontlopen (33,7 om 33,3 procent).

Google blijft ruim de grootste in bereik, gevolgd door Facebook, Google Search en YouTube. In de top 10 komt nóg een onderdeel van Google binnen: Gmail.

Uitgesplitst naar bereik op de smartphone staat WhatsApp Messenger op 1, gevolgd door Facebook en Google (exclusief YouTube). Grootste stijgers zijn hier de nieuwssites van AD en De Telegraaf. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in