Overslaan en naar de inhoud gaan

VrijMiBlog #28: de wekelijkse social media update

Social media bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over sociaal betalen, een selectief geheugen op Facebook, de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

: betaal met je volgers
Dat contant geld niet meer zo hip is wisten we natuurlijk al. Maar hoe gaaf is het als we straks via onze social media accounts kunnen betalen? Het Noorse merk introduceert naast een pop-up store nu ook een geheel ! Het is niet alleen heel handig om via je social media account te betalen, maar ook nog eens voordelig. Voor elke 500 volgers krijg je €1,- korting. Mocht je Koos Vriendloos zijn, wees niet getreurd. Zodra je de campagne op Facebook deelt krijg je sowieso €10 euro,- korting. We horen alle bloggers en vloggers met een aantal ‘K’ volgers al gniffelen. Helaas, hier heeft het Noorse merk over nagedacht. Er zit een limiet op deze korting van €170,-. Dus... mocht je tot de max willen gaan, strik dan even 84.990 volgers en deel de campagne! 

related partner content for mobile comes here

Een selectief geheugen op Facebook
Op Facebook deel je lief en leed met elkaar. Foto’s met je BFF, je lover of die nieuwe pattas die helemaal de shit zijn. Eens in de zoveel tijd herinnert Facebook je daaraan door je te confronteren met een die je vier jaar geleden hebt geplaatst. Dat kan heel leuk zijn. Maar het kan ook helemaal niet leuk zijn. Bijvoorbeeld als je lover van vier jaar geleden nu je horror-ex is. Gelukkig heeft Facebook ingezien dat wat we nu leuk vinden, soms een houdbaarheidsdatum heeft. Je krijgt dan ook eindelijk de mogelijkheid om je herinneringen te filteren. Nooit meer die vervelende ex op als verrassing op je tijdlijn dus. Heerlijk!

Facebook wordt serieus
Laten we eerlijk zijn: meestal gebruiken we Facebook om naar de vakantiefoto’s van collega’s te kijken of naar de kat van de buren. Er schijnen echter ook mensen te zijn die meer behoefte hebben aan serieus nieuws. Om op deze behoefte in te spelen is Facebook een nieuwe nieuws-app met notificaties aan het testen: . Gebruikers kunnen zich abonneren op kanalen naar keuze. Je kunt je abonneren op een aanbieder of op een categorie. De insteek van de app is dat gebruikers meer en sneller nieuws kunnen lezen op Facebook, in plaats van er toevallig op te stuiten in het doornemen van je newsfeed. Behoorlijk serieus dus.

Het einde van Snap Channel
Snapchat stopt met . Nooit van gehoord? Snapchat plaatste op dit kanaal eigen artikelen en video’s. Maar het maken van eigen videomateriaal is vanaf heden van de baan. Snapchat gaat zich vooral richten op het materiaal van anderen. Of Snapchat definitief stopt met het produceren van eigen content is nog niet duidelijk. Mocht het terugkomen dan gieten ze het waarschijnlijk in een andere vorm.

Howdy emoji
Alle clowns, avocado’s en croissants opgelet! Deze en mogelijk 64 andere emoticons staan klaar op de voor officiële emoticons volgend jaar. In mei 2016 zal de officiële lijst uitkomen met de nieuwe emoticons. Andere favorieten op de lijst zijn een aardappel en een cowboy. Yihaa! Wij zijn erg benieuwd hoe deze nieuwe update er uiteindelijk uit zal zien.

Betalen via social media, selectief bepaalde herinneringen vergeten en jezelf visueel uiten door middel van avocado’s en croissants; op social media kan het gelukkig allemaal! Wij gaan met een gerust hart het weekend in.

Deze bijdrage is geschreven door . Wij geven merken een gezicht op social media. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in