Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders verdeeld over verbod snoepreclame

Er zijn net zoveel Nederlandse consumenten voor als tegen een verbod op snoepreclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo’n 44% van de respondenten zou voor een dergelijk verbod zijn, terwijl 47% zegt tegen een verbod te zijn. Dat blijkt uit de Foodmonitor van Intomart GfK en Food for Food.

related partner content for mobile comes here

De stelling ‘Ik vind dat reclame op televisie voor snoep en frisdranken voor kinderen verboden moet worden’ is voorgelegd aan bijna 3.000 Nederlandse consumenten. Hoe ouder consumenten worden, hoe meer ze het met de stelling eens zijn, blijkt uit het onderzoek. Opvallend is dat de antwoorden van de respondenten nauwelijks verschillen naar opleidingsniveau. De discussie over snoepreclame gericht op kinderen speelt al tijden. Obesitas onder kinderen is een groot en groeiend probleem, en reclame zou hierop een negatieve werking hebben.
(Beeld afkomstig uit Obesitas-campagne Sire).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in