Overslaan en naar de inhoud gaan

Clinton: ‘Adverteren is zo slecht nog niet’

Bill Clinton sprak vandaag tijdens de 24 uur van de Reclame en had een advies voor de zaal vol creatieven: besef dat fouten moeten worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Clinton weet dat uitleggen en zaken verklaren belangrijk is. Het neemt veel onwil en onbegrip weg. President Obama noemde hem gekscherend ‘secretary of explaining things’, zo vertelde Clinton zijn publiek. Uitleggen en verklaren deed hij ook tijdens de 24 van de Reclame. Het thema was ‘creativity will change the world’, maar Clinton trok het breder. Zijn lezing nam de zaal in vogelvlucht mee langs alle grote en kleinere wereldproblemen.

related partner content for mobile comes here

Het draait volgens Bill Clinton in de wereld (en dus de economie) om drie vormen van afhankelijkheid We zijn afhankelijk van:
- Elkaar
- De techniek
- De natuur

De grootste uitdaging van de 21ste eeuw is volgens Clinton meer doen met meer en op een duurzamere manier. De relatie met elkaar, techniek en de natuur. ‘De truc is: ongelijkheid verminderen, maar mensen wel blijven belonen.’ En consumeren is ook zeker niet slecht, zei Clinton. Want daar draait de economie tenslotte op. ‘Mensen moeten geld uitgeven’, weet hij en hij zei gekscherend dat adverteren dus echt niet zo slecht is.

Wat is voor Clinton nu dé strategie voor de toekomst? Hij gaf aan dat het hier vooral om innovatie gaat, én creativiteit. Maar nog belangrijker: die creativiteit niet afstraffen als het misgaat, of als er projecten mislukken. Clinton: ‘You cannot love creativity and punish it in the market.’ Tolerantie voor het maken van fouten is noodzakelijk.

Dit is een samenvatting van een uitgebreid verslag, dat is te vinden op .

Foto: Chris van Houts

Bekijk ook de tijdens de 24 uur van de Reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in