Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationale Merkencompetitie online

Vorige week is de Nationale Merkencompetitie van start gegaan, het eerste online merkenonderzoek in Nederland. Gedurende twee weken is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bezoekers bepalen op welk van de 700 merken, verdeeld over 34 categorieën, zich uiteindelijk het populairste merk mag noemen. Iedereen kan aan de Nationale Merkencompetitie deelnemen. ‘In België was het een groot succes met bijna 18.000 respondenten. We verwachten dan ook veel van deze competitie in Nederland’, aldus Marc Hoenke van MSN Nederland.

related partner content for mobile comes here

De Nationale Merkencompetitie is een initiatief van reclamebureau Red Cell Not Just Film, de MSN portal en communicatie-adviesbureau Hill & Knowlton Nederland. Pieter Kuijt van Red Cell Not Just Film: ‘We hebben geprobeerd aansprekende categorieën te kiezen met merken die belangrijk (kunnen) zijn voor consumenten. Merken die top of mind zijn, zullen hoog scoren bij deze populariteitspoll.’

Begin maart zullen de uitslagen bekend zijn. ‘De winnaar zal blij zijn met de erkenning voor zijn of haar merk en zal natuurlijk proberen om volgend jaar wéér het populairste merk te worden. Omdat we ook nog informatie krijgen over het waarom van de populariteit, kunnen andere merken er hun voordeel mee doen’, aldus Bas van Kampen van Hill & Knowlton Nederland.

Op is de Nationale Merkencompetitie in te vullen. De bezoeker dient in de 34 categorieën enkele eenvoudige vragen te beantwoorden. Voor iedere categorie geldt de vraag ‘wat is jouw favoriete merk?’ en ‘Wat is jouw minst favoriete merk?’. Deelnemers aan de Nationale Merkencompetitie kunnen prijzen winnen, waaronder een weekendje Center Parcs, een Xbox of een prepaid pakket van Orange.

Heel veel merken zijn in de poll meegenomen. Een bezoeker die bepaalde merken mist kan dit in het onderzoek aangeven. De Nationale Merkencompetitie zal twee weken online staan. Daarna wordt het onderzoek gesloten en zal de analyse van de resultaten beginnen.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in