Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Reclame beïnvloedt ook ouderen’

Hoewel marketeers ouderen vaak ‘overslaan’, wordt deze groep wel degelijk beïnvloed door reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ouderen klagen geregeld over een gebrek aan geschikte radio- en tv-programma's voor hen. Een van de oorzaken daarvan is dat adverteerders hen niet als interessante doelgroep zien. Dat is onterecht, concludeert de Ster na onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Adverteerders richten zich vooral op de doelgroep van 20- tot 49-jarigen, de zogenoemde 'boodschappers'. Met name commerciële zenders houden daar rekening mee en stemmen er hun programmering op af. De adverteerders denken dat ouderen merktrouw zijn en daarom slecht zijn te bewegen een ander product te kopen. Ook zouden ze niet geïnteresseerd zijn in nieuwe technieken.

Maar volgens de Ster is dat helemaal niet zo. Uit het onderzoek blijkt dat de doelgroepen 50 tot 64 jaar en 65+ helemaal niet meer of minder merktrouw zijn dan de boodschappers. Dat is erg afhankelijk te zijn van de productsoort. Vooral de 50- tot 64-jarigen zouden een interessante doelgroep vormen. ‘Het zou jammer zijn om hen als 'waste' te zien', meldt de Ster (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in