‘Reclame beïnvloedt ook ouderen’


Ouderen klagen geregeld over een gebrek aan geschikte radio- en tv-programma's voor hen. Een van de oorzaken daarvan is dat adverteerders hen niet als interessante doelgroep zien. Dat is onterecht, concludeert de Ster na onderzoek.
Adverteerders richten zich vooral op de doelgroep van 20- tot 49-jarigen, de zogenoemde 'boodschappers'. Met name commerciële zenders houden daar rekening mee en stemmen er hun programmering op af. De adverteerders denken dat ouderen merktrouw zijn en daarom slecht zijn te bewegen een ander product te kopen. Ook zouden ze niet geïnteresseerd zijn in nieuwe technieken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar volgens de Ster is dat helemaal niet zo. Uit het onderzoek blijkt dat de doelgroepen 50 tot 64 jaar en 65+ helemaal niet meer of minder merktrouw zijn dan de boodschappers. Dat is erg afhankelijk te zijn van de productsoort. Vooral de 50- tot 64-jarigen zouden een interessante doelgroep vormen. ‘Het zou jammer zijn om hen als 'waste' te zien', meldt de Ster (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid