MWC beursdag 1: Buiten koud, binnen warm


Ditmaal voor de eerste keer uit het grote beurscomplex Fira Gran Via. Maar liefst acht hallen gevuld met duizenden exposanten die allemaal hun produkten onder de aandacht willen brengen. Als een van de aanwezige Nederlandse deelnemers bloggen Mark Peerdeman en Anette Schouls van Service2Media dagelijks voor MobileMarketing.nl direct vanaf hun stand de laatste nieuwtjes die op de beursvloer rondzingen. Niet alleen de zaken die je uit de persberichten kunt halen, maar ook de gesprekken op de beursvloer krijgen de aandacht.
Op de Mozilla Firefox stand is het flink druk. De PR dame weet ons te vertellen dat ze gisteren op het persevent zo’n zevenhonderd journalisten heeft mogen ontvangen en dat er vandaag rond het middaguur ook al zo’n vierhonderd op de stand aanwezig zijn geweest. Oorzaak van deze drukte is natuurlijk de preview van Firefox OS, een veelbelovend, nieuw en mobiel ecosysteem, volledig gebaseerd op open standaarden. Een groot aantal hardware- en softwarebouwers en telecom operators hebben al aangegeven het system te gaan ondersteunen. Interessant, want dat zou zorgen voor een nog verdergaande fragmentatie van de mobiele lappendeken waar Android en iOS de boventoon voeren maar waar ook BlackBerry en Windows Phone in toenemende mate populariteit genieten. Het bereiken van al je klanten via een mobiele app wordt dus alleen maar gecompliceerder op deze manier.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWat opvalt in de App Planet is dat de aandacht nog meer is komen te liggen op Apps met hoge customer engagement zoals games, augmented reality en customer loyalty programs. Dit wordt onderstreept door Nokia, die het vandaag had over hun software development kit, volledig gefocused op het ‘monetizen’ van mobiele apps. Met deze kit is het eenvoudig mogelijk te integreren met advertentienetwerken en is het implementeren van ondersteuning voor operator billing eenvoudig te realiseren.
Wij zijn vanavond naar een van de vele networking events, altijd vol als je wilt registreren, maar toch altijd toegang als je zomaar op komt dagen. Eens kijken wat ons daar allemaal te wachten staat.
Namens MobileMarketing.nl bloggen Mark Peerdeman en Anette Schouls voor Service2Media vanaf hun stand op het Mobile World Congress in Barcelona dagelijks het laatste nieuws.
MobileMarketing.nl 2013
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid