Overslaan en naar de inhoud gaan

Meldpunt Consumentenbond moet stiekeme misdragingen bedrijven aan het licht brengen

De Consumentenbond gaat bedrijven publiekelijk aanspreken op oneerlijk en compassieloos gedrag. En zo nodig rechtszaken aanspannen.
Krimpflatie
Krimpflatie
© Shutterstock
Krimpflatie
Krimpflatie
© Shutterstock

‘En nou is het afgelopen!’, lijken ze bij de Consumentenbond te denken. De bond opent namelijk een meldpunt voor klachten over bedrijven die ‘de huidige economische situatie misbruiken om er zelf beter van te worden’. Het motief? ‘We willen zicht krijgen op overtredingen; buitensporige, stiekeme of onnodige prijsstijgingen en andere misdragingen die ten koste gaan van consumenten.’ Of zoals Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, het verwoordt: ‘Sommige bedrijven grijpen hun kans om over de rug van consumenten die het toch al zwaar hebben hun winsten te vergroten. Dat moet anders. Eerlijker en socialer.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in