Overslaan en naar de inhoud gaan

Hagelslag van De Ruijter en havermout van Brinta nu ook verpakkingsvrij

Kraft Heinz en Pieter Pot werken samen aan ‘systeemverandering’.
Hagelslag in Pieter Pot
Hagelslag in Pieter Pot
© Koninklijke De Ruijter
Hagelslag in Pieter Pot
Hagelslag in Pieter Pot
© Koninklijke De Ruijter

Voedingsmiddelen- en drankenconcern Kraft Heinz (onder andere Honig, Heinz en Venz), zet een volgende stap in de samenwerking met verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot. Kraft Heinz: ‘We zijn de eerste grote FMCG-speler die op deze schaal innoveert in de toeleveringsketen om eten verpakkingsvrij aan Nederlandse consumenten aan te kunnen bieden.’

related partner content for mobile comes here

De ontbijtproducten, chocoladehagelslag van Koninklijke De Ruijter en Brinta havermout, worden in zakken van respectievelijk 600 en 300 kilogram aan Pieter Pot geleverd. Per big bag worden zo 1538 hagelslagverpakkingen en 600 havermoutverpakkingen bespaard. Kraft Heinz: ‘De krachtenbundeling smaakt naar meer; de bedrijven onderzoeken hoe de samenwerking verder uit te breiden naar nieuwe producten.’

Herbruikbare potten

Pieter Pot en Kraft Heinz werken sinds 2021 samen. Toen werden producten zoals Heinz Tomato Ketchup, mosterd en mayonaise opgenomen in het assortiment van de verpakkingsvrije supermarkt zodat deze ook het A-merk in herbruikbare glazen potten aan klanten kan aanbieden. De samenwerking wordt geïntensiveerd omdat de partijen de impact verder willen vergroten door in de keten een blijvende systeemverandering teweeg te brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in