Meer winst De Telegraaf
Ook de omzet is gegroeid: van ruim 367 miljoen euro vorig jaar in dezelfde periode naar 385,3 miljoen euro nu. Het concern durft zich niet te wagen aan een resultaatverwachting voor dit jaar. De omzettoename komt voor meer dan de helft toe aan gekochte onderdelen. Exclusief dat effect en enkele eenmalige baten over het eerste halfjaar nam het resultaat met 1,2 miljoen euro toe.
Het winstcijfer betekent wel dat De Telegraaf een opgaande lijn doortrekt. Vorig jaar boekte het bedrijf, na drie jaar verlies op rij, een nettowinst van 22,1 miljoen euro. Dat werd echter vooral bereikt door banenreducties en andere bezuinigingsmaatregelen.
De Telegraaf wil de winst, ondanks de stokkende omzet, verder laten stijgen. Daarom zegt het concern harder te gaan schrappen in de kosten. Verdere reorganisaties vallen daarbij niet uit te sluiten, meldt het ANP.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe omzet afkomstig van advertenties en oplage van gedrukte media was in de eerste helft van het jaar iets hoger dan vorig jaar. Voor Sp!ts is het jaar 2005 goed gestart: er werd ten opzichte van vorig jaar een aanzienlijk hogere advertentieomzet behaald (31,4 procent).
Bij (regionale) dagbladen blijft een aanhoudende druk bestaan op de oplage- en advertentiemarkt (vooral de rubrieksadvertentiemarkt). Bij dagblad De Telegraaf nam het advertentievolume per saldo af met 5%. Specifiek voor de zondagkrant van De Telegraaf geldt een positieve ontwikkeling op de oplagemarkt (weekendabonnementen) en een tegenvallende ontwikkeling op de advertentiemarkt. De regionale dagbladen kenden een lichte advertentievolumegroei. Bij de tijdschriften is de advertentiemarkt zwak en is er in de oplagemarkt vooral druk op de losse verkoop. De oplage-inkomsten daalden gemiddeld 7,6 procent en de advertentie-inkomsten gemiddeld 9,9 procent.
De oplage-inkomsten stegen licht bij een daling van de betaalde oplage van gemiddeld 4,1 procent bij dagblad De Telegraaf en met 4 procent bij de regionale dagbladen. Bij De Telegraaf stond vooral de losse verkoop onder druk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid