Overslaan en naar de inhoud gaan

Cultuursector voorloper in marketing

Gastblogger: Joris van Zoelen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo! Een mooie week voor de boeg. Deze week mag ik u meenemen in mijn dynamische leven. Natuurlijk als managing partner van Communicatiebureau Synergie, als voorzitter van de Vereniging van Erkende Reclame-Adviesbureaus Pragma .... en vooral toeschouwer van al het moois dat de marketing- en communicatiewereld te bieden heeft. Vandaag: De Uitmarkt.

related partner content for mobile comes here

Met ongeveer een half miljoen bezoekers was het dit weekend weer smullen van al het moois dat het culturele seizoen ons gaat bieden. Gistermiddag - onder het genot van een espresso in het paviljoen van De Verleiding - viel mij op hoe ver de cultuursector eigenlijk is.

Een evenement als de Uitmarkt is met recht een visitekaartje voor de sector en zet kunst & cultuur levensgroot op de kaart (en op de voorpagina's van sites en kranten).

De cultuursector. Was dat niet die wereld van vrijwillige en vooral goed bedoelde inspanningen? Een eenvoudig flyertje, een knap postertje en een slecht bezochte kunstmarkt? Nou, die wereld is dan stevig veranderd. De organisatie is professioneel, de tuning met de doelgroepsegmenten is uitstekend en de communicatie is opvallend en raak. En het allermooiste: het verkoopt! Ratelende printers draaien menig toegangsbewijs voor komend seizoen uit. En dat is toch waar het om draait: een belevenis omzetten in concrete verkoop.

De Beleveniseconomie bestaat al heel lang en de marketingwereld heeft dit pas door sinds het boek van Susanne Piët. Terwijl marketeers en communicatiemakers in wit linnenbroek en roze polo nippen aan de rosé is het misschien een goed om ook stevig op te letten. We kunnen absoluut leren van deze sector!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in