Van kliks naar niks
TakeitNow, zeven jaar geleden de eerste pure webwinkel voor computers vestigt zich nu in een winkelcentrum, zo liet ze weten. En Dixons gaat onder eigen merk telefonie aanbieden, later internet. En Amazon ontpopt zich als boekenuitgever. En bij Easy kunt kunt u ook slapen nu.
TakeItNow verwacht ook elders in het land te gaan vestigen maar niet helemaal duidelijk is of ze nu ook daadwerkelijke verkoop via die punten op touw willen zetten. Ze rept enkel van een 'helpdesk'.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe stap van van e-commerce naar fysieke winkels, van 'clicks' naar 'bricks' is er eentje die we de laatste jaren wel meer zien, maar in Nederland nog schaars is. Ik herinner me uit een interview voor het toenmalige Adfo Web, inmiddels opgegaan in Tijdschrift voor Marketing - zoals dat heet - dat George F. Colony, de oprichter van het vermaarde Forrester Research me in een interview vertelde dat hij verwachtte dat Amazon.com weldra ook in fysieke winkels zou gaan. Ook in Amsterdam, verwachtte hij, zou Amazon.com in het winkelbeeld verschijnen.
Colony had het mis, maar het is niet gezegd dat hij niet alsnog gelijk krijgt. Eerder al zei Maurice de Hond eens dat de werkelijke kracht van Amazon.com zich zou voordoen als ze taken van uitgevers zou overnemen. En zie, afgelopen weekend wer bekend dat Amazon.com kleine boeken - essays, novelles - gaat uitgeven die nergens anders verkrijgbaar zijn: digitaal, om thuis te printen. Voor 49 dollarcent. Voorlopig alleen voor Amerikanen.
Ketenintegratie, branchevervaging en uitbreiding van het merk als winkel van sinkel, het gebeurt allemaal weer. Zo maakte Dixons gisteravond bekend dat ze vaste telefonie gaat aanbieden onder eigen merk, en wellicht later ook ADSL
"Consumenten kunnen zich in de filialen van Dixons of via de website aanmelden voor Dixons Vaste Telefonie", heet het. Maar hoe ik ook zoek op Dixons.nl (moet ook Internet Explorer openen omdat de site het in Firefox niet goed doet) er niets te vinden van het telefonieaanbod dat er volgens Dixons al moet zijn. Slordig hoor. En laat ook natuurlijk, want Dixons in Engeland bouwde met Freeserve vorige eeuw al de grootste internet service provider en verkocht die voor veel geld aan France Telecom (Wanadoo).
Nee, dan de uitbreiding van Easy met Easyhotel: perfecte marketing van 'by Stelios', zoals het heet (want de rest van zijn naam kan de wereld onthouden en noch uitspreken). Gisteren de eerste kamers bezet en gratis p.r. in vele kranten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid