Overslaan en naar de inhoud gaan

Lagere omzetgroei supermarkten verwacht

Marktonderzoeksbureau GfK verwacht dat de omzetgroei van de Nederlandse supermarkten in het tweede kwartaal van dit jaar lager uitvalt dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Directeur Joop Holla van GfK zegt in het tweede kwartaal een omzetgroei van 7,5 tot 8 procent te verwachten ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

De omzet in het eerste kwartaal steeg op jaarbasis met 9,2 procent tot 7,35 miljard euro. Pasen was een van de stuwende factoren in deze periode. In de week voor het Paasweekeinde gaven consumenten 710 miljoen euro uit in de supermarkten. De omzet in maart steeg op jaarbasis met 10,5 procent.

Ondanks het lagere groeitempo in het tweede kwartaal verwacht Holla dat de omzet in de komende kwartalen van dit jaar hoger uitvalt dan in de vergelijkbare periodes van het vorige jaar. Dat is voornamelijk het gevolg van inflatie. Door een flinke stijging van de grondstofprijzen is voedsel recent duurder geworden.

GfK verhoogde dan ook de prognose voor geheel 2008. Dit jaar stijgt de omzet naar verwachting met circa 7 procent tot ruim 30 miljard euro van 28,3 miljard euro vorig jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in