Overslaan en naar de inhoud gaan

De klant is je kind

Brandmanagers kunnen veel leren van hoe moderne ouders met hun kinderen omgaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Beschouw de klant als je kind. Het klinkt misschien raar. Toch is dat het advies aan merkmanagers die voelen dat de oude benadering -dring je merkboodschap zo luid mogelijk op aan de consument - niet meer werkt.

related partner content for mobile comes here

Kijk naar moderne ouders en zie hoe ze met hun kinderen communiceren. Ze gaan als gelijkwaardige gesprekspartners de dialoog met elkaar aan. Daarbij vervullen de ouders vooral een adviserende en ondersteunende rol en leggen ze zeker niet als dictators hun mening op aan de kinderen.

Beslissingen worden samen genomen en vaak op grond van wat 'derden' (sociaal netwerk, moderne media) te melden hebben. Zo moet brand management er dus uit zien in de 21ste eeuw:

  • Stel je merkwaarden vast en wees daarin consistent, maar probeer niet alles volledig in de hand te houden.
  • Begrijp de context waarin de consument zich laat informeren en maak daar gebruik van.
  • Luister minstens zo veel naar je klant als dat je hem bombardeert met kennis.
  • Vergeet brand tracking. Er zijn veel betere manieren om de relevantie van je merk op te sporen.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in