De klant is je kind


Beschouw de klant als je kind. Het klinkt misschien raar. Toch is dat het advies aan merkmanagers die voelen dat de oude benadering -dring je merkboodschap zo luid mogelijk op aan de consument - niet meer werkt.
Kijk naar moderne ouders en zie hoe ze met hun kinderen communiceren. Ze gaan als gelijkwaardige gesprekspartners de dialoog met elkaar aan. Daarbij vervullen de ouders vooral een adviserende en ondersteunende rol en leggen ze zeker niet als dictators hun mening op aan de kinderen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBeslissingen worden samen genomen en vaak op grond van wat 'derden' (sociaal netwerk, moderne media) te melden hebben. Zo moet brand management er dus uit zien in de 21ste eeuw:
- Stel je merkwaarden vast en wees daarin consistent, maar probeer niet alles volledig in de hand te houden.
- Begrijp de context waarin de consument zich laat informeren en maak daar gebruik van.
- Luister minstens zo veel naar je klant als dat je hem bombardeert met kennis.
- Vergeet brand tracking. Er zijn veel betere manieren om de relevantie van je merk op te sporen.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid