Mannen rijzen sneller in marketingwereld dan vrouwen
Mannen komen sneller terecht in managementfuncties dan vrouwen, zo blijkt uit de O’Connell Marketing Employment Survey 2008. In het…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
- Mannen komen sneller terecht in managementfuncties dan vrouwen, met als gevolg dat ze meer geld verdienen dan vrouwen. Ter illustratie: 28 procent van de vrouwen bereikt binnen 10 jaar het niveau van marketingdirecteur of komt in het management terecht. Bij mannen is dat 45 procent. Een vrouw met 10 tot 14 jaar ervaring verdient 78 duizend euro, een man 100 duizend euro.
- Vrouwen zijn eerder geneigd dan mannen om met hun partner naar het buitenland te verhuizen (37 procent tegenover 12,5 procent).
- Vrouwen die vanwege hun werk verhuizen, verdienen een hoger salaris dan de vrouwen die dat niet doen, en verdienen net zoveel als hun mannelijke collega’s met hetzelfde aantal jaar ervaring.
- Mannen en vrouwen in gelijke functies krijgen wel hetzelfde betaald. Een internationale marketingmanager verdient ongeveer 79 duizend euro (tussen de 50 en 95 duizend), een internationale marketingdirecteur verdient ongeveer 118 duziend euro (tussen de 91 en 140 duizend euro), een international brandmanager verdient ongeveer 69 duizend euro (tussen de 50 en 75 duizend euro). De O’Connell Marketing Employment Survey 2008 is gehouden via een online-enquête. Aan de enquête hebben 855 internationale marketing- en communicatieprofessionals in de leeftijd van 25 tot 55 jaar uit heel Europa deelgenomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid