Overslaan en naar de inhoud gaan

Oorlog tussen HD-DVD en BLu-Ray geslecht

Het verscheen vandaag al op een paar nieuwsites ... de oorlog tussen Blu-Ray en HD-DVD lijkt geslecht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Formeel is de overgave nog niet getekend, maar Toshiba de drijvende kracht achter de HD-DVD erkent haar nederlaag.

related partner content for mobile comes here

Gisteren melde een anonieme medewerker tegenover ) dat Toshiba de voorbereidingen treft voor een terugtrekking uit de markt.

Ondanks dat de HD DVD een markt van miljarden dollars blijft is het Toschiba niet gelukt deze succesvol open te breken.

Dit is deels te wijten aan de twijfel die er in de markt ontstond omtrent wat nu de opvolger van de klassieke DVD ging worden; HD-DVD of Blu-Ray. Dit heeft de adoptie van de nieuwe technology aanzienlijk doen vertragen.

Ondanks een enorme prijsverlaging van de HD-DVD spelers leek de consument in januari dan otch te kiezen voor BLu-Ray, voor zowel spelers als films.

Deze tegenvallende resultaten voor het HD-DVD hadden als gevolg dat belangrijke spelers in de markt uiteindelijk toch hun kaarten op Blu-Ray gingen zetten. Zo zag Toshiba belangrijke partners als Warner, Netflix, Best Buy en afgelopen vrijdag Wal-Mart uiteindelijk allen naar Blu-ray gaan. Zeker de annoncering van Wal-Mart dat het alle HD-DVDs in de schappen gaat vervangen door Blu-Ray DVDs kwam hard aan.

De strijd tussen HD-DVD en Blu-Ray werd al vaak vergeleken met de Betamax-VHS oorlog in de jaren '80 en zal dan waarschijnlijk ook als zodaning de boeken in gaan.

De HD-DVD is dood, lange leve de HD DVD (van Blu-Ray

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in