Overslaan en naar de inhoud gaan

Klikfraude niet van invloed op groei search marketing

Veel adverteerders zijn verontrust door de groei van klikfraude, maar schuiven desondanks steeds meer budget richting search engine…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij zoekmachinemarketing betalen adverteerders per klik op het zoekresultaat. Zoekmachines varen wel bij dit systeem, maar de laatste tijd komt er steeds meer fraude aan het licht. De klikfraude verontrust adverteerders en mediabureaus. Een onderzoek van de Search Marketing Professional Organisation (SEMPO) bracht aan het licht dat iets meer dan driekwart van de adverteerders (zowel in bedrijven als agentschappen) vindt dat men te maken heeft met een zekere graad van klikfraude.
Opmerkelijk is wel dat kleinere adverteerders en agentschappen veel sterker ervaren dat klikfraude een significant probleem is dan de grote adverteerders en agentschappen.

Uit de gegevens zou blijken dat 10 tot 20 procent van de betalende kliks gegenereerd wordt door personen die niet echt geïnteresseerd zijn in het geadverteerde product.

Ondanks de negatieve ervaringen laat Search Engine Marketing een verdere stevige groei optekenen. Adverteerders verwachten in de loop van dit jaar 39 procent meer budget toe te wijzen aan SEM (Search Engine Marketing) in vergelijking met 2004, zo blijkt uit de enquête van de SEMPO. Bij 60 procent van de respondenten gaat het om een uitbreiding van een bestaand budget, anderen hebben een nieuw search marketing budget gecreëerd.

Merkbekendheid is het eerste objectief dat de adverteerders voor ogen hebben bij deze programma’s. De meerderheid (52 procent) is van plan om de search marketing zelf af te handelen en doet hiervoor dus geen beroep op een agentschap. Bij de kleinere bedrijven is het search marketing programma veel vaker een topprioriteit (in 50 procent van de gevallen) dan bij grotere bedrijven met meer dan 500 medewerkers (slechts in 32 procent van de gevallen). Wat wel vaak uit het oog wordt verloren, is de tijdsbesteding en de hiermee verbonden kosten van medewerkers die in het bedrijf verantwoordelijk zijn voor de opvolging van de resultaten van betaalde zoekopdrachten.

Bron: 6 minutes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in