De laatste kilometer is de zwakste schakel
E-commerce mag dan een hoge vlucht hebben genomen, en rond de feestdagen vorig jaar mogen dan alle records zijn gebroken, de laatste kilometer is nog steeds het zwakke punt van e-tailers. In het Verenigd Koninkrijk laat de bezorging van artikelen nog veel te wensen over. Lees: te late bezorging of geen bezorging. Zeer irritant voor klanten, die hun lesje voor de volgende keer leren als bestelde kerstcadeaus pas na de kerst aankomen. Belangrijkste oorzaak is dat veel delivery boys nog in het Stenen Tijdperk verkeren. Zij werken maar al te vaak met initiatiefloze, onderbetaalde chauffeurs die geen enkele kaas hebben gegeten van service en die een bezorging bij de eerste de beste tegenslag (lastig te vinden adres, niemand thuis enzovoort) afblazen. De les voor online shops: ga in zee met goede, professionele koeriers en bezorgdiensten – en misschien moet daar dan wat meer voor worden betaald.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid