Overslaan en naar de inhoud gaan

De laatste kilometer is de zwakste schakel

Het gaat uitmuntend met de verkoop van goederen via internet, maar de bezorging blijft een zwak punt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

E-commerce mag dan een hoge vlucht hebben genomen, en rond de feestdagen vorig jaar mogen dan alle records zijn gebroken, de laatste kilometer is nog steeds het zwakke punt van e-tailers. In het Verenigd Koninkrijk laat de bezorging van artikelen nog veel te wensen over. Lees: te late bezorging of geen bezorging. Zeer irritant voor klanten, die hun lesje voor de volgende keer leren als bestelde kerstcadeaus pas na de kerst aankomen. Belangrijkste oorzaak is dat veel delivery boys nog in het Stenen Tijdperk verkeren. Zij werken maar al te vaak met initiatiefloze, onderbetaalde chauffeurs die geen enkele kaas hebben gegeten van service en die een bezorging bij de eerste de beste tegenslag (lastig te vinden adres, niemand thuis enzovoort) afblazen. De les voor online shops: ga in zee met goede, professionele koeriers en bezorgdiensten – en misschien moet daar dan wat meer voor worden betaald.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in