M-commerce draait om gemak
Mobiele telefoons en aanverwante apparaatjes zijn er niet alleen om te communiceren, maar ook om transacties af te sluiten - en natuurlijk ‘for fun’. Last but not least verschaffen ze een heleboel gemak. De Duitse postorderfirma Neckermann heeft dat goed begrepen. In haar m-commerce-activititeiten komen al deze elementen naar voren: klanten kunnen zich via SMS’jes op de hoogte laten houden van de nieuwste aanbiedingen, met hun telefoontje artikelen bestellen en - als ze beschikken over UMTS - ook nog zogeheten interactieve ‘flash-mode-streamings’ bekijken. Bij Neckermann is dit een logisch vervolg op internet en e-commerce, waar het bedrijf als een van de eersten mee aan de slag ging, en onderdeel van een multichannelbeleid. Uiteraard wordt rekening gehouden met de beperkingen van het mobieltje: de kleine schermpjes maken het niet zinvol om het volledige aanbod te tonen, maar zijn wel heel geschikt om bestellingen te doen of de klant te informeren over de leverdatum.
Bron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid