Overslaan en naar de inhoud gaan

M-commerce draait om gemak

Kopen en verkopen per mobieltje staat weliswaar nog in de kinderschoenen, maar het potentieel voor marketeers is enorm, zeker wanneer het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobiele telefoons en aanverwante apparaatjes zijn er niet alleen om te communiceren, maar ook om transacties af te sluiten - en natuurlijk ‘for fun’. Last but not least verschaffen ze een heleboel gemak. De Duitse postorderfirma Neckermann heeft dat goed begrepen. In haar m-commerce-activititeiten komen al deze elementen naar voren: klanten kunnen zich via SMS’jes op de hoogte laten houden van de nieuwste aanbiedingen, met hun telefoontje artikelen bestellen en - als ze beschikken over UMTS - ook nog zogeheten interactieve ‘flash-mode-streamings’ bekijken. Bij Neckermann is dit een logisch vervolg op internet en e-commerce, waar het bedrijf als een van de eersten mee aan de slag ging, en onderdeel van een multichannelbeleid. Uiteraard wordt rekening gehouden met de beperkingen van het mobieltje: de kleine schermpjes maken het niet zinvol om het volledige aanbod te tonen, maar zijn wel heel geschikt om bestellingen te doen of de klant te informeren over de leverdatum.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in