
Jungle Rating voerde in opdracht van internetblad Emerce een vergelijkend onderzoek uit tussen 12 Nederlandse en 12 Amerikaanse websites. De Nederlandse websites blijken op het gebied van service een fractie hoger (38 procent) te scoren dan de Amerikaanse sites (35 procent). ‘De aanname dat Amerikanen service-gerichter zouden zijn, gaat dus voor internet niet op’, aldus Geert-Jan Smits, directeur van Jungle Rating.
De vijf opvallendste conclusies luiden als volgt:
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express GroepAfdelingsmanager Bestuur en Communicatie
Gemeente Haarlem- Zoekfunctionaliteiten zijn aanwezig, maar blijken niet altijd bruikbaar. Zoekresultaten zijn vaak onduidelijk weergegeven en hebben een beperkte relevantie.
- Financiële websites kunnen nog veel leren van hun retailcollega's. Vooral op het gebied van informatieverstrekking rondom het oriëntatie- en aanvraagproces liggen kansen voor verbetering.
- De FAQ-rubriek is binnen de serviceomgeving meestal goed geordend en voldoende uitgebreid. De rubriek staat echter nog te vaak op zichzelf. Contextgerelateerde FAQ-lijsten zijn nog een zeldzaamheid.
- Nederlandse sites scoren opvallend beter in de communicatie rondom klachtafhandeling dan hun Amerikaanse tegenhangers.
- Het gebruik van moderne communicatiemiddelen als online chat, call-me-now en co-browsing in de service-omgeving is in Nederland minimaal. Jungle Rating heeft onderzoek uitgevoerd naar de service-omgeving van een groep Nederlandse en Amerikaanse websites. Deze websites zijn willekeurig gekozen, maar bieden allen middels hun website producten en/of diensten aan. In het onderzoek is onderscheid gemaakt tussen Retail, Finance en Overige websites.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee