Overslaan en naar de inhoud gaan

Kalou en de Code Commissie

Die rechtbank in Den Haag, die weet van wanten. En heeft meer verstand van communicatie dan we dachten. Centraal Beheer Achmea mag de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Officiële reden: geen rechten betaald. Officieuze reden: ook concurrent Fortis van Feyenoord pikte het niet, die aandacht voor Even Apeldoorn bellen. CB Achmea voerde aan dat het vertonen van die commercial, met daarin een look-alike van Rita Verdonk, een bijdrage leverde aan 'een publiek debat over een zaak van algemeen belang.' Ja daaaag, zei Even Den Haag bellen, de rechter aldaar. Het was de verzekeraar maar om één ding te doen, het verkrijgen van naamsbekendheid. Bericht het ANP.

related partner content for mobile comes here

Gelijk heeft meneeer of mevrouw de rechter natuurlijk. Zo werkt dat. Daar moet je niet hypocriet over doen.

Maar goed, de publiciteit is binnen en Kalou is de verliezer, evenals Fortis, een beetje. Maar er is nog een verliezer, de Reclame Code Commissie.
De Haagse rechtbank steelt de show, de RCC hebben we niet gehoord. Nu maar hopen dat Fortis ook daar aan de bel heeft getrokken, de RCC heeft doorgaans iets meer verstand van verzekeren, eh, van humor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in