Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese merken komen op

Daar is ie weer, de jaarlijkse rangschikking van duurste merken door Millward Brown Meest opvallende: de opkomst van Chinese merken. En…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daar is ie weer, de jaarlijkse rangschikking van duurste merken door Meest opvallende: de opkomst van Chinese merken. En twijfelt u ook aan de juistheid van de rangschikking?

related partner content for mobile comes here

De binnenkomst van China Mobile in de top-10 is het meest opvallend en ook Lenovo, die de IBM pc's overnam bouwt razendsnel aan een sterk merk.

Het enige Nederlandse bedrijf in de lijst is ING op 76, met een merkwaarde van 6,35 miljard dollar. Eruropa moet het vooral hebben van luxemerken zoals Louis Vuitton (24), Mercedes (28), Porsche (44), Chanel (75) en Cartier (82).

De top-10 van Millward Brown en waarde in dollars:
1. Microsoft - 62 miljard
2. GE - 56 miljard
3. Coca-Cola - 41 miljard
4. China Mobile - 39 miljard
5. Marlboro - 38,5 miljard
6. Wal-Mart - 37,5 miljard
7. Google - 37,4 miljard
8. IBM - 36 miljard
9. Citibank - 31 miljard
10. Toyota - 30 miljard

Leuk altijd die lijstjes, en maar even vergeleken met de jaarlijkse merkrangschikking , die van een half jaar geleden:

1. Coca-Cola 67,5 miljard
2. Microsoft 60 miljard
3. IBM 53 miljard
4. GE 47 miljard
5. Intel 35,5 miljard
6. Nokia 26,5 miljard
7. Disney 26,4 miljard
8. McDonald's 26 miljard
9. Toyota 25 miljard
10. Marlboro 21 miljard

De keuze voor 'Microsoft' is een containerkeuze. Het zou juist leuk zijn om te weten wat de echte merken war het of omgaat, zoals windows, Word, Xbox en MSN waard zijn. Wat vindt u?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in