Chinese merken komen op


Daar is ie weer, de jaarlijkse rangschikking van duurste merken door Millward Brown Meest opvallende: de opkomst van Chinese merken. En twijfelt u ook aan de juistheid van de rangschikking?
De binnenkomst van China Mobile in de top-10 is het meest opvallend en ook Lenovo, die de IBM pc's overnam bouwt razendsnel aan een sterk merk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet enige Nederlandse bedrijf in de lijst is ING op 76, met een merkwaarde van 6,35 miljard dollar. Eruropa moet het vooral hebben van luxemerken zoals Louis Vuitton (24), Mercedes (28), Porsche (44), Chanel (75) en Cartier (82).
De top-10 van Millward Brown en waarde in dollars:
1. Microsoft - 62 miljard
2. GE - 56 miljard
3. Coca-Cola - 41 miljard
4. China Mobile - 39 miljard
5. Marlboro - 38,5 miljard
6. Wal-Mart - 37,5 miljard
7. Google - 37,4 miljard
8. IBM - 36 miljard
9. Citibank - 31 miljard
10. Toyota - 30 miljard
Leuk altijd die lijstjes, en maar even vergeleken met de jaarlijkse merkrangschikking van BusinessWeek en Interbrand, die van een half jaar geleden:
1. Coca-Cola 67,5 miljard
2. Microsoft 60 miljard
3. IBM 53 miljard
4. GE 47 miljard
5. Intel 35,5 miljard
6. Nokia 26,5 miljard
7. Disney 26,4 miljard
8. McDonald's 26 miljard
9. Toyota 25 miljard
10. Marlboro 21 miljard
De keuze voor 'Microsoft' is een containerkeuze. Het zou juist leuk zijn om te weten wat de echte merken war het of omgaat, zoals windows, Word, Xbox en MSN waard zijn. Wat vindt u?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid