Overslaan en naar de inhoud gaan

ICT-sector investeert in marketing

Optimisme bij ICT-bedrijven zorgt voor hogere uitgaven aan markting en sales.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ICT-sector heeft weer vertrouwen in de toekomst, zo blijkt uit een door Graydon gepubliceerd brancheonderzoek. 76% van de bedrijven is positief over de ICT-markt. Een even hoog percentage verwacht een stijging van de omzet. Dit is een flinke verbetering ten opzichte van de resultaten uit het onderzoek vorig jaar. Toen was slechts iets meer dan de helft positief over de markt.

related partner content for mobile comes here

Het optimisme in de sector vertaalt zich ook in het marketingbudget. 86% van de respondenten heeft het budget verhoogd (41%) of gelijk gebleven (45%). Slechts 14% van de bedrijven is gaan besparen op sales en marketing. E-mailmarketing (65%), sociale media (58%), content marketing (59%) en online marketing (66%) scoren binnen de ICT-sector het beste; direct mailings en telemarketing hebben afgedaan.

Het onderzoek laat verder zien dat 42% van de ICT-bedrijven meer gebruik wil maken van marketing en business intelligence. Mark Beekman (foto), marketing directeur bij Graydon, vindt dit een goede ontwikkeling. &;Hierdoor krijgen ze meer en betere klant- en marktinzichten, waardoor ze acties sneller kunnen opvolgen en meer omzetgroei kunnen realiseren. Bijvoorbeeld doordat ze hun potentiële markt beter in kaart kunnen brengen én doordat ze ‘look-a-likes’ kunnen benaderen op basis van bestaande klantengroepen.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in