Overslaan en naar de inhoud gaan

41% ICT-bedrijven verhoogt marketingbudget

76 procent van de Nederlandse ICT-bedrijven is positief gestemd over de toekomst. Dat blijkt branche-onderzoek van Graydon.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit optimisme vertaalt zich in het marketing- en salesbeleid, aldus . 86 procent van de respondenten geeft aan dat hun budget voor marketing en sales gelijk is gebleven of zelfs is verhoogd. Bijna de helft van hen wil ook meer beroep doen op marketing en business intelligence.

related partner content for mobile comes here

In 2013 werd de markt door ruim de helft als positief ervaren.

Mark Beekman, group marketing director bij Graydon: ’21 procent van de bedrijven die een omzetstijging verwachten, gaat zelfs uit van een stijging met meer dan 20 procent. Dat 57 procent van de ICT-bedrijven vandaag kansen ziet op de internationale markt, is voor ons het bewijs dat de ICT-sector dit optimisme straks ook zal vertalen in economische groei.’

41 procent van de ICT-ondernemingen geeft aan dat hun marketingbudget is gestegen. Bij 45 procent is het gelijk gebleven. 14 procent van de bedrijven is gaan besparen op sales en marketing.

E-mailmarketing (65 procent), sociale media (58 procent), content marketing (59 procent) en online marketing (66 procent) scoren binnen de ICT-sector het beste. Direct mailings en telemarketing lijken afgedaan te hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in