Overslaan en naar de inhoud gaan

I-dealist of i-vangelist

Ik ben opgegroeid op de Veluwe en mijn school begon dan ook elke dag met een lekkere stevige preek. Je had je ogen nog nauwelijks open of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

U kunt zich mijn opluchting voorstellen toen die jongens met die zwarte pastoorskleding en die bijbels onder hun arm langzaam uit mijn leven verdwenen. Weg met dat humorloze gedram. Weg met hun simpele antwoorden op ingewikkelde vragen, weg met hun exclusieve recht op geluk en waarheid.

related partner content for mobile comes here

Maar ik heb te vroeg gejuicht. Want ze zijn terug. En hoe opvallend, met name in de wereld waar ze eerst zo werden verguisd. De wereld van de moderne mens. De creatieve wereld van de marketing en media.
Maar, heel toepasselijk, wel in een eigentijdse 2.0-versie. Verbeterd maar niet veranderd. De zwarte pastoorskleding is vervangen door een colbertje met een T-shirt eronder, de spekzolen zijn verruild voor een paar hippe sneakers. De te dikke zwarte bril is gelukkig gebleven. En in plaats van de onafscheidelijke bijbel hebben zij een nu een laptop, of nog erger een iPad, onder de arm geklemd.

Maar het humorloze en het eenkennige zijn gebleven. Net als het exclusieve recht op de waarheid. De oude media en hun gebruikers zijn de ongelovigen en afvalligen van weleer. God is online! Marketeers die nog klant zijn bij een reclamebureau, leven in het stenen tijdperk. Als je überhaupt nog van leven kan spreken. En ondernemende adverteerders die nog geloven in de kracht van tv-reclame, riskeren een enkele reis verbale brandstapel. Een nieuwe heksenjacht lijkt ontketend en iedereen die niet zijn volledige campagnebudget in social media investeert, loopt een serieus risico.

U begrijpt, ik heb het niet zo op deze iVangelisten. Ik geloof nog steeds dat een succesvolle campagne begint met een goed inzicht en een duidelijke merkambitie. En dan een goed idee. En daarbij dan weer de juiste media, en dat kunnen heel goed interactieve media zijn.
Maar niet altijd. Call me old fashioned, maar noemt u mij dan maar een idee-alist. En daar kan je ook nog mee lachen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in