Overslaan en naar de inhoud gaan

Whitepaper: Social (Marketing) Strategy Model

Speciaal voor MolBloglezers: een whitepaper waarin het nieuwe Social Strategy Model van Sjef Kerkhofs wordt beschreven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Social media marketing is meer dan techniek, trendy tools en tactiek. Matt Rhodes omschreef het al in naar aanleiding van zijn presentatie bij ‘’, volgende week.

related partner content for mobile comes here

Het model is ontwikkeld om social media in de marketingstrategie toe te kunnen verwerken. Kerkhofs liet het Social Strategy Model testen door een vooraanstaande wetenschapper binnen het vakgebied verandermanagement.

Kerkhofs: ‘Social mediamarketing is marketing, zoals het woord al doet vermoeden. En bij marketing hoort strategie. Want zonder strategie geen structuur, zonder structuur geen doel, zonder doel geen succes. Binnen marketingafdelingen wel bekend, maar bij het gebruik van social media wordt merkwaardig genoeg vaak enkel gekeken naar de meest hotte tools’, aldus Sjef Kerkhofs, social marketingmanager bij het nieuw opgerichte Pondres Social Marketing.
Kerhofs is oprichter van social marketingbureau StepFree en weblog Bijgespijkerd, maar fuseerde eerder deze maand met het direct marketing powerhouse Pondres. Hij heeft er nu dus zo’n 170 collega’s bij.

Hij beschrijft het nieuwe model in een .
‘Om social marketing vorm te kunnen geven kwam Forrester als eerste met een handelbaar model, het POST-model uit het boek ‘.
Toch beschrijft dit model lang niet alle facetten van een social mediamarketingstrategie, zoals interne organisatie en integratie met andere marketingactiviteiten.’

‘Wat bedrijven nodig hebben is een integrale aanpak bij het benutten van social media als een nieuw en aanvullend marketingkanaal. Dit kanaal is machtig, doch dient aansluitend en versterkend te werken ten opzichte van de totale marketingstrategie. Combinaties tussen print, e-mail en social media kunnen bijvoorbeeld zeer effectief worden ingezet.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in