Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe themacampagne Douwe Egberts

Douwe Egberts lanceert vanaf maandag 26 april een nieuwe themacampagne waarin het thema ‘Goede ideeën beginnen met goede koffie’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

lanceert vanaf maandag 26 april een nieuwe themacampagne waarin het thema ‘Goede ideeën beginnen met goede koffie’ centraal staat.

related partner content for mobile comes here

Op die dag is ook voor het eerst de TV-commercial te zien waarin Reinout en Daniëlle Oerlemans een hoofdrol spelen. Met de campagne wil Douwe Egberts Nederlandse consumenten laten zien dat koffie inspireert tot het krijgen van goede ideeën.

Het verhaal in de commercial speelt zich af in Los Angeles, waar Reinout en Daniëlle een tijd hebben gewoond. Daniëlle leest aan het zwembad het boek van Kluun, ‘Komt een vrouw bij de dokter’. een opmerking van haar brengt Reinout op een idee...

Mylene Heystek: 'De campagne is gebaseerd op de insight dat als je een goede kop koffie drinkt, je de dingen in perspectief ziet en op goede ideeën komt.'

Het oude thema 'Het begint bij Douwe Egberts' wordt dus losgelaten, en het merk gaat hiermee een stap verder dan het bekende gevoel van gezelligheid, dat om het merk heen hangt. Heystek tegen : 'Mensen weten nu wel dat dit gevoel bij DE hoort. Als je dat nu nog vertelt, wordt het al snel behang.'

Reden voor de nieuwe campagne: afnemende klantloyaliteit. Het marktaandeel staat onder druk door de opkomst van private labels.

Aan de campagne hangt een platform waaraan activaties worden gehangen, zoals burendag, maar ook activaties op stations (reizigers worden uitgenodigd voor een kop koffie). Heystek: 'Het concept wordt nog naar andere media vertaald.'

Ook in de vervolgcampagnes zal gebruik worden gemaakt van BN-ers. Het creatieve concept van de nieuwe commercial is ontwikkeld door FHV BBDO. Bij Douwe Egberts zijn Mylène Heystek (marketingdirecteur Koffie en Thee), Brenda Smith (marketingmanager DE) en Liesbeth ten Donkelaar (marketingmanager Senseo) verantwoordelijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in