Nieuwe themacampagne Douwe Egberts
Douwe Egberts lanceert vanaf maandag 26 april een nieuwe themacampagne waarin het thema ‘Goede ideeën beginnen met goede koffie’ centraal staat.
Op die dag is ook voor het eerst de TV-commercial te zien waarin Reinout en Daniëlle Oerlemans een hoofdrol spelen. Met de campagne wil Douwe Egberts Nederlandse consumenten laten zien dat koffie inspireert tot het krijgen van goede ideeën.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet verhaal in de commercial speelt zich af in Los Angeles, waar Reinout en Daniëlle een tijd hebben gewoond. Daniëlle leest aan het zwembad het boek van Kluun, ‘Komt een vrouw bij de dokter’. een opmerking van haar brengt Reinout op een idee...
Mylene Heystek: 'De campagne is gebaseerd op de insight dat als je een goede kop koffie drinkt, je de dingen in perspectief ziet en op goede ideeën komt.'
Het oude thema 'Het begint bij Douwe Egberts' wordt dus losgelaten, en het merk gaat hiermee een stap verder dan het bekende gevoel van gezelligheid, dat om het merk heen hangt. Heystek tegen Adformatie: 'Mensen weten nu wel dat dit gevoel bij DE hoort. Als je dat nu nog vertelt, wordt het al snel behang.'
Reden voor de nieuwe campagne: afnemende klantloyaliteit. Het marktaandeel staat onder druk door de opkomst van private labels.
Aan de campagne hangt een platform waaraan activaties worden gehangen, zoals burendag, maar ook activaties op stations (reizigers worden uitgenodigd voor een kop koffie). Heystek: 'Het concept wordt nog naar andere media vertaald.'
Ook in de vervolgcampagnes zal gebruik worden gemaakt van BN-ers. Het creatieve concept van de nieuwe commercial is ontwikkeld door FHV BBDO. Bij Douwe Egberts zijn Mylène Heystek (marketingdirecteur Koffie en Thee), Brenda Smith (marketingmanager DE) en Liesbeth ten Donkelaar (marketingmanager Senseo) verantwoordelijk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid