Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever met ‘Consumer Creative Challenge’

Iedereen ter wereld van 16 jaar en ouder wordt door Unilever uitgenodigd om een korte film (90 seconden maximaal) te maken voor één van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat kondigde Unilever dinsdag aan vanaf het Tribeca Film Festival in New York. Volgens Babs Rangaiah, VP global media planning bij Unilever gaat het om de ‘grootste competitie ooit’ waarbij consumenten worden betrokken bij content creatie. De competitie wordt opengesteld voor iedereen vanaf 16 jaar, amateur of professional. De dertien merken waarvoor films kunnen worden ingezonden zijn: Lynx, Ben & Jerry’s, Close Up, Dove deodorant, Wall’s ice cream, Knorr, Lifebuoy, Lipton, Sure, Comfort, Sunsilk, Surf en Vaseline.

related partner content for mobile comes here

Unilever hoopt talent aan te trekken dat helpt om verhalen van Unilever-merken te vertellen. De competitie loopt gedurende de zomer. Voor elk merk zullen vijf winnaars worden aangewezen, en daaruit zal een overall winnaar worden gekozen, die met 7000 pond naar huis gaat. De winnaars worden bekend gemaakt tijdens het London Film Festival in oktober. De winnende film zal ook gebruikt worden in campagnes. Rangaiah hoopt en verwacht dat de competitie bruikbare content voor elk merk zal opleveren.

Het is niet de eerste keer dat Unilever een dergelijke competitie uitschrijft. Voor Dove gebeurde dat in 2007 en 2008. Dat leverde destijds ongeveer 1500 inzendingen op. Maar de schaal is volgens Rangaiah radicaal anders: ‘Dit is echt een ander level’. Rangaiah verwacht nu enkele honderden inzendingen per merk.

Voor de deelnemers zijn gedetailleerde product briefings beschikbaar. Daar zijn de merkattributen en –elementen in opgenomen die Unilever graag wil terugzien in de films. Rangaiah zegt expres niet de vrije hand te geven omdat het juist de bedoeling is dat het materiaal bruikbaar is voor een eventuele campagne.

Het programma is beschikbaar in verschillende talen, waaronder Engels, Duits en Frans. In het Nederlands wordt het niet aangeboden. Maar dat wil volgens Rangaiah niet zeggen dat Nederlanders niet in het Nederlands kunnen inzenden. Unilever realiseert de competitie in samenwerking met MOFILM. Het project is via verschillende social media te volgen. Voor Twitteraars is een hashtag aangemaakt: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in