De Hypotheker start twitterdebat
Uit een intern onderzoek onder hypotheekadviseurs bleek dat maar liefst 93 procent van hun klanten onzeker is over de hypotheekrenteaftrek, de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) en de koopsubsidie. Leslie Hogeveen, marketingmanager De Hypotheker: ‘Juist de starters maken zich zorgen, en dat is nu net de groep die de woningmarkt nog een beetje laat bewegen. Als zij ook stoppen met kopen, heeft dat dus grote gevolgen.’
De hypotheekrente-aftrek is een hot topic in de verkiezingsdebatten. Hogeveen: ‘Iedereen heeft het erover, maar wij wilden graag weten de klant vindt. Die wordt alleen maar onzekerder door al die proefballonnetjes.’De actie is voor een deel marketing: ‘We bestaan dit jaar 25 jaar en hebben al die tijd geroepen dat we het voor de klant doen. Dus vonden we het een goed moment om hierover een debat te starten.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDat debat wordt voor een deel op Twitter gevoerd. Deze week organiseert De Hypotheker 4 avonden waarop consumenten een uur lang met andere stakeholders in discussie kunnen gaan, tussen 19.00 en 20.00, door de hashtag #dehypotheker te gebruiken. Hogeveen: ‘Onze rol is faciliterend. We poneren een aantal stellingen en we hebben een aantal stakeholders verzameld die de discussie zullen voeren, ook een aantal politici.’ Dat bleek nog niet zo makkelijk. Hogeveen: ‘Nee, sommige partijen wilden geen standpunt innemen. En niet iedereen denkt discussie te kunnen voeren in 140 tekens. Korte teksten blijken voor veel politici best lastig.’
De Hypotheker doet op dit moment ook onderzoek onder 13.000 consumenten. De uitkomsten van dat onderzoek worden binnenkort aangeboden aan Den Haag. De uitkomsten van het twitterdebat wil De Hypotheker gebruiken voor de gesprekken met alle stakeholders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid