Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe positionering Nederland 3

De look and feel van publieke televisiezender Nederland 3 is per vandaag helemaal vernieuwd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zowel de vormgeving voor promotie als de sterleaders (korte filmpjes tussen programma’s en Sterblok) zijn veranderd. De belangrijkste doelgroep van 3, mannen en vrouwen tussen 20 en 49 jaar, wordt nog meer aan de zender gekoppeld. De belevingswereld van die mensen staat centraal in de nieuwe positionering. Hierdoor moet de aansluiting tussen het publiek en de programma’s van Nederland 3 worden vergroot.

related partner content for mobile comes here

Sinds de introductie van het ‘nieuwe Nederland 3’ in 2006 heeft deze zender zich behoorlijk ontwikkeld. 'Op die ontwikkeling sluit de nieuwe positionering goed aan: het fantasievolle, eigenzinnige karakter blijft, maar het beeld is veel menselijker dan voorheen', zegt Jeroen Kramers, manager marketing & promotie bij de NPO. 'Je ziet een persoon met het Nederland 3-logo in zijn of haar hand en vervolgens duik je dat logo, in waardoor je in verschillende werelden terecht komt.'

In totaal zijn er achttien werelden die corresponderen met wat er op de zender te verwachten valt, zoals media, reizen, muziek, humor, uitgaan, Europees voetbal en de levenbeschouwelijke kant. Uit onderzoek onder de doelgroep kwam naar voren dat de kijker hierdoor een duidelijker beeld krijgt bij de programmering van Nederland 3. Daarom is ervoor gekozen om het concept ook te vertalen naar vormgeving voor promotie. Daarmee wordt ook de programmering onderdeel van de wereld van Nederland 3.

In de nieuwe styling wordt duidelijk de verbinding gemaakt tussen programmatitel en de omroep die het programma uitzendt. Dit was een uitdrukkelijke wens van omroepen, zegt Kramers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in