Adverteerder ontdekt betaalde tweet
Je kunt de betaalde tweets zien nadat je een zoekopdracht op Twitter hebt geplaatst. De advertenties zijn eerst alleen nog te zien in de zoekresultaten, maar later dit jaar ook in de tweet-sectie op de Twitter-homepage.
Twitter speelt met deze advertenties in op een trend in social networking, namelijk dat steeds meer mensen social networks gebruiken voor zoekopdrachten, in plaats van de traditionele zoekmachines. 'Het aantal mensen dat Twitter als zoekmachine gebruikt is enorm', aldus Twitter-ceo Dick Costolo tegen Adage.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAdverteerders kunnen nu op CPM-basis bieden op keywords, maar Twitter denkt ook na over een performance-model.
Twitteraars krijgen steeds maar 1 advertentie per zoekopdracht te zien. De betaalde tweets zijn in de zoekresultaten goed te onderscheiden van de normale tweets, aldus Twitter, maar worden ook ‘organisch’ verzonden, bijvoorbeeld naar iedereen die dat merk op Twitter volgt. En de betaalde tweets kunnen net als andere tweets worden gereplied, geretweet en als favoriet worden bestempeld.
Dat moet ook: advertenties die bovenstaande manieren niet opgepikt worden door twitteraars, worden door Twitter gestopt. Twitter zal deze buzz meten, op 9 verschillende manieren.
Twitter meet op dit moment meer dan 20 miljoen unieke bezoekers per maand.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid