Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerder ontdekt betaalde tweet

De eerste adverteerders in de VS die gebruik maken van de nieuwe Twitter advertentietool ‘Promoted Tweets’ zijn Starbucks, Virgin…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je kunt de betaalde tweets zien nadat je een zoekopdracht op Twitter hebt geplaatst. De advertenties zijn eerst alleen nog te zien in de zoekresultaten, maar later dit jaar ook in de tweet-sectie op de Twitter-homepage.

related partner content for mobile comes here

Twitter speelt met deze advertenties in op een trend in social networking, namelijk dat steeds meer mensen social networks gebruiken voor zoekopdrachten, in plaats van de traditionele zoekmachines. 'Het aantal mensen dat Twitter als zoekmachine gebruikt is enorm', aldus Twitter-ceo Dick Costolo tegen Adage.

Adverteerders kunnen nu op CPM-basis bieden op keywords, maar Twitter denkt ook na over een performance-model.

Twitteraars krijgen steeds maar 1 advertentie per zoekopdracht te zien. De betaalde tweets zijn in de zoekresultaten goed te onderscheiden van de normale tweets, aldus Twitter, maar worden ook ‘organisch’ verzonden, bijvoorbeeld naar iedereen die dat merk op Twitter volgt. En de betaalde tweets kunnen net als andere tweets worden gereplied, geretweet en als favoriet worden bestempeld.

Dat moet ook: advertenties die bovenstaande manieren niet opgepikt worden door twitteraars, worden door Twitter gestopt. Twitter zal deze buzz meten, op 9 verschillende manieren.

Twitter meet op dit moment meer dan 20 miljoen unieke bezoekers per maand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in