Pepsi en Kraft ondersteunen anti-obesitas campagne Michelle Obama


PepsiCo stopt vanaf 2012 de verdeling van zijn meest suikerrijke dranken op scholen. Het concern zal alleen nog vruchtensappen en caloriearme frisdranken op de scholen aanbieden. Kraft gaat het zoutgehalte in veel van zijn producten drastisch verminderen. De voedingsindustrie is bereid iets te doen om de Amerikanen gezonder te maken, maar wil absoluut niet dat de overheid daarover wetten opstelt. “De First Lady heeft onze inspanningen om onze producten gezonder te maken, versneld,” aldus een woordvoerder van Kraft.
Michelle Obama krijgt met haar Let’s move campagne volledige steun van haar man Barack Obama. De Amerikaanse president ging onlangs lunchen met de top van de maker van ontbijtgranen Kellogg en van de voedingsreus General Mills. De president vroeg hen persoonlijk deel te nemen aan de campagne van zijn vrouw.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe First Lady is intussen veel populairder dan haar man. Volgens de laatste peiling van Associated Press heeft ze de goedkeuring van 71 procent van de Amerikanen. Dat is 18 procent meer dan Barack Obama. Michelle is ook populairder dan Laura Bush, die een beste score van 64 procent behaalde. Ook Hillary Clinton kreeg minder punten: zij haalde als First Lady een top-score van 60 procent. (De Tijd)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid