Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi en Kraft ondersteunen anti-obesitas campagne Michelle Obama

De campagne van Michelle Obama om de zwaarlijvigheid bij Amerikaanse kinderen terug te dringen, komt aan bij de voedings- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

PepsiCo stopt vanaf 2012 de verdeling van zijn meest suikerrijke dranken op scholen. Het concern zal alleen nog vruchtensappen en caloriearme frisdranken op de scholen aanbieden. Kraft gaat het zoutgehalte in veel van zijn producten drastisch verminderen. De voedingsindustrie is bereid iets te doen om de Amerikanen gezonder te maken, maar wil absoluut niet dat de overheid daarover wetten opstelt. “De First Lady heeft onze inspanningen om onze producten gezonder te maken, versneld,” aldus een woordvoerder van Kraft.

related partner content for mobile comes here

Michelle Obama krijgt met haar volledige steun van haar man Barack Obama. De Amerikaanse president ging onlangs lunchen met de top van de maker van ontbijtgranen Kellogg en van de voedingsreus General Mills. De president vroeg hen persoonlijk deel te nemen aan de campagne van zijn vrouw.

De First Lady is intussen veel populairder dan haar man. Volgens de laatste peiling van Associated Press heeft ze de goedkeuring van 71 procent van de Amerikanen. Dat is 18 procent meer dan Barack Obama. Michelle is ook populairder dan Laura Bush, die een beste score van 64 procent behaalde. Ook Hillary Clinton kreeg minder punten: zij haalde als First Lady een top-score van 60 procent. (De Tijd)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in