Google tool meet brandingeffect display-campagnes
Het beoordelen van online campagnes gebeurt tot op heden op basis van views, clicks en conversie. Met Campaign Isights voegt Google hier een nieuw element toe. De nieuwe tool geeft inzicht in de brandingeffecten van een campagne die draait binnen het Google Content Network en moet het vertrouwen van adverteerders in online display campagnes verhogen. Mascha Driessen, head of Youtube en Display Benelux: ‘Veel adverteerders investeren niet zoveel in display bannering als ze eigenlijk zouden willen, omdat display niet zo goed meetbaar is als bijvoorbeeld search. Het meetbaar maken van het resultaat zien wij als de grote uitdaging in onze display strategie.’
Campaign Insights maakt gebruik van statistieken die worden ontleend aan het gebruik van de Google Toolbar. Google genereert twee (geanonimiseerde) datasets: één van internetgebruikers die de bewuste advertentie hebben gezien en een van gebruikers die de advertentie niet hebben gezien. Door de twee groepen met elkaar te vergelijken is het mogelijk om verschillen in zoekgedrag en websitebezoek uit te filteren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDriessen: ‘Van de mensen die de display uiting niet hebben gezien en die toch reageren door een zoekopdracht of websitebezoek, is er kennelijk invloed van andere media, zoals tv-commercials of printadvertenties. Die resultaten filteren we eruit, de resterende response is het gevolg van de display campagne.’ Omdat het om zeer grote groepen gaat (minstens enkele duizenden gebruikers), is het volgens Google mogelijk om statistisch relevante uitspraken te doen.
Campaign Insights is in de VS getest, onder meer in de sectoren automotive, finance en reizen, met naar verluidt goede resultaten. Daarnaast was het al beschikbaar in groot Brittannië. De lancering vandaag gelijktijdig plaats in Frankrijk, Duitsland en Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid