Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote invloed zoeken op winkelen

Ongeveer wel bekend: het zoeken op internet heeft niet alleen een grote invloed op online koopgedrag maar ook op offline verkopen. Maar nu…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ongeveer wel bekend: het heeft niet alleen een grote invloed op online koopgedrag maar ook op offline verkopen. Maar nu is dit eens onderbouwd en gekwantificeerd in onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Een van de resultaten en van de methodologie van het onderzoek staan op het web.

De zoeker naar producten op internet spendeert tegen elke online dollar in fysieke winkels nog eens zo'n 2,50 dollar. Voor vaste klanten was die ratio nog groter: 1 dollar online tegen bijna 3,40 dollar offline.

Degenen die tot 10 keer zoeken op internet naar producten besteedden jaarlijks een kleine 1.800 dollar met e-commerce; degenen die meer dan 30 keer zochten besteedden tegen de 3.000 dollar per jaar.

Maar voor fysiek winkelen was die correlatie er ook: degenen die maximaal 10 keer online producten gingen zoeken en vergelijken kochten vervolgens voor zo'n 2.200 dollar offline, degenen die meer dan 30 keer productinformatie verzamelden besteedden op grond daarvan in winkels voor ruim 3.800 dollar.

In totaal worden aankopen in fysieke winkels voor zo'n 20 tot 30 procent beïnvloed door het voorafgaand zoeken op internet.

Of krachtiger nog: bij de online sjoppers was 48 procent van de webaankopen en 34 procent van hun offline aankopen beïnvloed door vooraf zoeken.

Voor de gemiddelde consumenten was 49 procent van de online aankopen en 42 procent van de gewone winkelaankopen beïnvloed door zoeken op internet.

Dit onderzoek kent nog één grote omissie die ik graag onderzocht zou willen zien: kopen mensen online en offline ook werkelijk het product dat ze op grond van hun zoektocht het best en/of goedkoopst vinden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in