Google in krantenadvertenties


Volgens Wall Street Journal doen de krantenuitgevers met een mengeling van nieuwsgierigheid en argwaan mee. Immers, ze zien Google aan de ene kant als grote concurrent die nu even de contacten met adverteerders overneemt.
Aan de andere kant kan het systeem van Google de uitgevers extra revenuen opleveren. Dus doen vooralsnog vrijwel alle belangrijke uitgevers en titels in de Verenigde Staten mee, zoals USA Today, New York Times, Washington Post, Boston Globe en Philadelphia Inquirer. Overigens is een eerste test van Google met print niet zo goed gelukt, vandaar nu de uitgebreide test.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe adverteerders kunnen via het online systeem van Google advertentieruimte in de kranten kopen. De beschikbare ruime is in het systeem te zien en ze kunnen erop bieden. De uitgevers bepalen of ze met de geboden prijs akkoord gaan,. Vervolgens sturen de adverteerders hun advertentie ook digitaal via het systeem
Dat past Google al toe voor de verkoop van reclame op de radio. Vorige maand nog zei Googlechef Eric Schmidt dat er alleen al in de reclameverkoop voor radio uiteindelijk voor zo'n 1.000 personen werk zou zijn bij Google.
En waar komt dat werk dan vandaan? Dat laat zich raden. Bij de huidige handel in reclame en advertenties, dus vooral bij de mediabureaus. Dat zijn intermediairs en internet stelt nu eenmaal alle intermediaire functies op de proef.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid