Groene sint van Oxfam Novib zeer succesvol


De mediacampagne ‘de groene sint’ van Oxfam Novib over ‘foute’ chocoladeletters heeft veel succes gehad. De laatste weken maakte de ene na de andere winkelketen bekend zijn leven te beteren.
Op 16 november, drie dagen na de intocht van Sinterklaas, lanceerde Oxfam Novib het rapport ‘Eerlijk duurt het langst’ en de begeleidende campagne ‘de groene sint’. Conclusie: supermarkten en snoepwinkels verkopen jaarlijks 19 miljoen ‘foute’ chocoladeletters, ofwel 85 procent van alle verkocht letters.
Uit vrees voor negatieve publiciteit gingen Jamin en Lidl als eerste overstag. Iets later volgden Hema, V&D, Albert Heijn en Kruidvat. De ondernemingen deden allerlei toezeggingen, waardoor de foute chocoladeletter vroeger of later uit de schappen verdwijnt. Alleen Aldi reageerde niet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid