Overslaan en naar de inhoud gaan

Groene sint van Oxfam Novib zeer succesvol

De mediacampagne ‘de groene sint’ van Oxfam Novib over ‘foute’ chocoladeletters heeft veel succes gehad. De laatste weken maakte de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De mediacampagne van Oxfam Novib over ‘foute’ chocoladeletters heeft veel succes gehad. De laatste weken maakte de ene na de andere winkelketen bekend zijn leven te beteren.

related partner content for mobile comes here

Op 16 november, drie dagen na de intocht van Sinterklaas, lanceerde Oxfam Novib het rapport ‘Eerlijk duurt het langst’ en de begeleidende campagne ‘de groene sint’. Conclusie: supermarkten en snoepwinkels verkopen jaarlijks 19 miljoen ‘foute’ chocoladeletters, ofwel 85 procent van alle verkocht letters.
Uit vrees voor negatieve publiciteit gingen Jamin en Lidl als eerste overstag. Iets later volgden Hema, V&D, Albert Heijn en Kruidvat. De ondernemingen deden allerlei toezeggingen, waardoor de foute chocoladeletter vroeger of later uit de schappen verdwijnt. Alleen Aldi reageerde niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in