Overslaan en naar de inhoud gaan

Gratis internet nadert einde

Het tijdperk van gratis internet loopt sneller ten einde dan ingewijden verwachtten. Gratis gebruik maken van informatie op internet lijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog niet zo heel lang geleden vielen internetproviders over elkaar heen om gratis toegang tot internet aan te bieden. De schoorsteen zou roken van het verkopen van gebruikersdata aan derden en aan de afdracht van telefoonkosten. Inmiddels is het aantal aanbieders van gratis internet op de vingers van één hand te tellen. Het gebrek aan revenuen en de (daaruit voortvloeiende) belabberde dienstverlening vormden de doodsteek.

related partner content for mobile comes here

Maar als de tekenen niet bedriegen lijken we ook de tijd van gratis internetdiensten achter ons te laten. Steeds meer sites openen naast het openbare deel van hun site een abonnementenomgeving waar gebruikers tegen betaling informatie kunnen ophalen. Onder andere dag- en weekbladen proberen op deze wijze hun geldverslindende internetactiviteiten om te zetten in omzetgenererende activiteiten.

Belangrijkste oorzaak is dat adverteren op internet niet dezelfde impact heeft als offline adverteren. Bezoekers omzeilden banners, doorklikken naar de site van de adverteerder was er al helemaal niet bij. En hoe schreeuweriger de banners, hoe groter de irritatie onder bezoekers (en hoe hoger het vermijdingsgedrag richting adverteerder). Toen die inkomstenbron droogviel, besloten veel contentaanbieders door te gaan met het aanbieden van gratis content. De filofosie: op hoop van zegen erbij blijven en wie weet levert het meer op dan alleen een beetje sympathie. Maar inmiddels laten steeds minder managers hun oor hangen naar deze filosofie. De verwachting is dat een stijging van het aantal betaalde diensten via internet zal leiden tot een stijging van de bereidheid bij consumenten om te betalen voor internetdiensten. Op hoop van zegen.

< SIZE=1>Bron: Fast Company<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in