Drie genomineerden Bouwkennis Marketing Jaarprijs 2009


Bedrijven konden meedingen naar de titel 'meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector'.
Belangrijke ijkpunten waren de toegevoegde waarde voor de klant, de probleemstelling en de gemaakte strategische keuzes. Ook het marketingconcept, de communicatieve uitrol hiervan, gestelde doelen en gerealiseerde resultaten speelden bij de beoordeling een grote rol.
De drie genomineerden volgens de jury:
Heijmans Vastgoed en Woningbouw - Second Bloom
‘Second Bloom is een woonconcept voor actieve 50-plussers. Een vorm van medeopdrachtgeverschap, waarbij toekomstige bewoners zelf samen met andere geïnteresseerden, de architect en Heijmans hun eigen woning én woonomgeving kunnen bepalen. De marketingcampagne is crossmediaal opgezet, met veel aandacht voor free publicity en online tools. Onderdeel van de campagne is een interactieve woontest die de toekomstige bewoner op de site kan invullen. Inmiddels is in Apeldoorn een initiatief opgestart waarvoor geïnteresseerden zich kunnen inschrijven.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
ASSA ABLOY - LIPS Zorgslot
‘Het LIPS Zorgslot komt tegemoet aan de eisen die worden gesteld aan deuren en de bijbehorende sluitsystemen in zorginstellingen. Dankzij de privacyfunctie biedt het slot zowel medewerkers van de instelling als patiënten de gewenste privacy en bescherming, binnen de wettelijke veiligheidsnormen. Het Zorgslot is een voorbeeld van de concrete vertaling van de wensen en behoeften van een specifieke doelgroep. Met de marketingstrategie richt ASSA ABLOY zich op een nichemarkt met groeikansen, terwijl er rekening gehouden wordt met de mogelijkheid van cross-selling binnen de zorgsector.’
KONE Nederland - Duurzaam naar elk niveau
‘Het marketingconcept 'Duurzaam naar elk niveau' is opgezet om groene en innovatieve producten van KONE over te brengen op (potentiële) klanten en moet ertoe leiden dat de vraag hiernaar regel wordt in plaats van uitzondering. KONE heeft de laatste jaren als eerste een aantal innovatieve en duurzame producten ontwikkeld, en de marketingcampagne richt zich op het vergroten van de bekendheid van deze KONE-producten en benadrukt de toegevoegde waarde voor klanten. KONE onderscheid zich door de klassieke marketingaanpak te vervangen door zeer doelgerichte online communicatie en e-marketing. Het concept is gericht op herkenbare, visuele communicatie met een duidelijke relatie naar de productenportfolio.’
De winnaar wordt 17 september, tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst bekendgemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid