Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie genomineerden Bouwkennis Marketing Jaarprijs 2009

Drie finalisten voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2009 zijn bekend: Heijmans Vastgoed en Woningbouw met het concept ‘Second…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedrijven konden meedingen naar de titel 'meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector'.
Belangrijke ijkpunten waren de toegevoegde waarde voor de klant, de probleemstelling en de gemaakte strategische keuzes. Ook het marketingconcept, de communicatieve uitrol hiervan, gestelde doelen en gerealiseerde resultaten speelden bij de beoordeling een grote rol.

related partner content for mobile comes here

De drie genomineerden volgens de jury:

‘Second Bloom is een woonconcept voor actieve 50-plussers. Een vorm van medeopdrachtgeverschap, waarbij toekomstige bewoners zelf samen met andere geïnteresseerden, de architect en Heijmans hun eigen woning én woonomgeving kunnen bepalen. De marketingcampagne is crossmediaal opgezet, met veel aandacht voor free publicity en online tools. Onderdeel van de campagne is een interactieve woontest die de toekomstige bewoner op de site kan invullen. Inmiddels is in Apeldoorn een initiatief opgestart waarvoor geïnteresseerden zich kunnen inschrijven.’


‘Het LIPS Zorgslot komt tegemoet aan de eisen die worden gesteld aan deuren en de bijbehorende sluitsystemen in zorginstellingen. Dankzij de privacyfunctie biedt het slot zowel medewerkers van de instelling als patiënten de gewenste privacy en bescherming, binnen de wettelijke veiligheidsnormen. Het Zorgslot is een voorbeeld van de concrete vertaling van de wensen en behoeften van een specifieke doelgroep. Met de marketingstrategie richt ASSA ABLOY zich op een nichemarkt met groeikansen, terwijl er rekening gehouden wordt met de mogelijkheid van cross-selling binnen de zorgsector.’


‘Het marketingconcept 'Duurzaam naar elk niveau' is opgezet om groene en innovatieve producten van KONE over te brengen op (potentiële) klanten en moet ertoe leiden dat de vraag hiernaar regel wordt in plaats van uitzondering. KONE heeft de laatste jaren als eerste een aantal innovatieve en duurzame producten ontwikkeld, en de marketingcampagne richt zich op het vergroten van de bekendheid van deze KONE-producten en benadrukt de toegevoegde waarde voor klanten. KONE onderscheid zich door de klassieke marketingaanpak te vervangen door zeer doelgerichte online communicatie en e-marketing. Het concept is gericht op herkenbare, visuele communicatie met een duidelijke relatie naar de productenportfolio.’

De winnaar wordt 17 september, tijdens de bekendgemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in