Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is de enige echte KPI om de ROI van je website te meten

Het besef groeit dat b2b-websites niet alleen maar informatief moeten zijn maar juist moeten bijdragen aan het genereren van goede leads!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er lijkt een nieuwe golf van b2b-websites langs te komen. Veel van deze websites zijn nu een jaartje of vijf oud en dat zie je.

related partner content for mobile comes here

Veel b2b-websites zijn toen ooit als een soort uithangbord gelanceerd met een hele beperkte doelstelling zoals:  &;Mensen moeten ons kunnen vinden&; of &;We moeten klanten informeren over onze diensten en producten&;. 

Dat is meestal zichtbaar in websites die veel teksten bevatten, websites waar geen keuzes zijn gemaakt (en dus alles proberen te vertellen) en websites die op geen enkele wijze enige vorm van interactie uitlokken.

Het komende jaar zullen veel van deze websites omgezet worden in een moderner jasje. Waarom?

Steeds meer groeit het besef dat ook de b2b-website niet alleen maar informatief moet zijn maar juist moet bijdragen in het genereren van goede leads!

Hoe weet je dat je site daar een goede bijdrage aan levert? Dat kan maar op één manier: doordat je weet wie je website bezoekt en doordat je weet wat deze potentiële klant op jouw website zoekt. Dat zou je enige echte KPI moeten zijn om de ROI van je website te meten!

Alle andere KPI’s zijn daaraan ondergeschikt:

  • Het aantal bezoeker op je site
  • De aantal bezoekers via merkgerelateerde zoekwoorden 
  • Aantal bezoekers op niet merkgerelateerde zoekwoorden (bezoekers die onverwacht bij je langskomen)
  • Aantal terugkerende vs. nieuwe bezoekers
  • Aantal volgers en connecties via sociale media

Allemaal leuk, maar leiden zelden tot rechtsreekse conversie!

Dus wat heb je nodig voor een echte goede b2b-site?

1. Less is more: minder tekst, meer visueel,

2. Content die op elk moment in de salescycle aansluit bij de behoefte van de klant. Deze content is beschikbaar voor elke bezoeker die bereid is wat extra informatie achter te laten,

3. Een LeadTracker waarmee je direct kunt zien welke bedrijven op je site komen. Deze kunnen direct doorgezet worden naar sales of natuurlijk in een retargeting campagne worden opgenomen door marketing,

4. O Ja, ook b2b gaat mobiel....

Tot slot heb je nog een goede website bouwer nodig die begrijpt wat b2b is en die bereid is om op basis van echte conversie met je samen te werken.

Heb je zelf nog suggesties voor een goede b2b-website die 2015 waardig is? Ik ben benieuwd!

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in