Den Haag War Child City wint Citymarketing Innovatie Award 2011
Den Haag War Child City was een grootschalig project opgezet om Hagenaars zoveel mogelijk geld op te laten ophalen voor War Child.
De jury heeft War Child City aangewezen als winnaar van de Citymarketing Innovatie Award 2011, omdat Den Haag een goede vertaling maakt van de citymarketingstrategie naar uitvoering.
‘De Haagse kernpositionering “Internationale stad van Vrede en Recht” is zo op een laagdrempelige en praktische manier overgebracht’, aldus de jury. De stad maakte ‘slim gebruik van co-branding met een sterk, positief en relevant merk.’
Er waren bijna 60 inzendingen afkomstig, zes initiatieven werden geselecteerd voor de finale, waaronder de woonmarketingcampagne #039;Het kan weer'">'Het kan weer' van Amersfoort en het bezoekersmeetinstrument CCB Analyzer.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe jury: ‘Het aantal inzendingen was veel hoger dan vorig jaar, en ook de diversiteit was groter. Opvallend was dat voor de editie 2011 meer strategische activiteiten en minder evenementen zijn ingezonden’.
Bergen op Zoom
Het fictieve reisbureau B-reizen heeft de Citymarketing Stimulerings Award gewonnen. Met een guerrillamarketing campagne wil de gemeente Bergen op Zoom een grotere bekendheid van de Brabantse stad bewerkstelligen. De jury: ‘Door zogenaamde pop-up shops te openen in andere steden gaat de stad brutaal de concurrentie aan. De jury is vooral onder de indruk van de slimme vertaling van marketingtrends naar een relevante citymarketingcampagne met een groot verwacht effect.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid