Overslaan en naar de inhoud gaan

De bron bepaalt de tevredenheid

Onderzoek naar het aantal informatiebronnen dat de consument gebruikt om zich te oriënteren op een aankoop is er genoeg, maar gegevens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Elke mediaplanner en brand manager weet het (of zou het moeten weten): het gaat erom de consument zó te informeren dat hij tevreden is met zijn uiteindelijk aankoop. Uit recent onderzoek in de autobranche is gebleken dat daarbij verschillende factoren een rol spelen. Demografische factoren als moedertaal en opleiding bepalen zoals verwacht (deels) de keuze van informatiebronnen, maar belangrijker is het verschil in invloed van de diverse bronnen. Informatie die (mede) is opgesteld door de verkopende partij (bijvoorbeeld in de vorm van sponsored magazines) heeft minder (positieve) invloed op de beslissing om een bepaalde auto al dan niet te kopen en op de tevredenheid van de klant dan een objectieve bron (vakbladen). Vooral dit laatste moeten mediaplanners en brandmanagers in hun oren knopen, want het vergroot de kans dat de koper de volgende keer weer voor hetzelfde merk kiest.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Advertising Research. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in