Overslaan en naar de inhoud gaan

NVPI: BIG-campagne bereikt jongeren

Sinds de start van de campagne Ban Illegale Games en Software (BIG) worden jongeren volgens initiatiefnemer NVPI vaker aangesproken op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Webwereld. Twee op de tien jongeren worden nu wel eens aangesproken door familie en vrienden op het gebruik van illegale software en games. Dat blijkt uit onderzoek onder jongeren van de de brancheorganisatie van de entertainmentindustrie NVPI. Voor de start van B.I.G. was dat één op de tien. NVPI concludeert hieruit dat is de sociale acceptatie van het kopiëren van games en software afgenomen. Van de ondervraagde jongeren is 78 procent op de hoogte van de B.I.G.-campagne, die onder meer wordt gevoerd via commercials met Peter R. de Vries. Tweederde van de jongeren heeft met vrienden of ouders gesproken over de campagne. Het onderzoek is uitgevoerd onder 749 jongeren van dertien tot negentien jaar. Dit jaar wordt de B.I.G.-campagne, die een jaar geleden begon, voortgezet.

Overigens kunnen jongeren via een aan de campagne gewijd op de hun hart luchten. Er klinken niet enkel positieve geluiden. Zo post een bezoeker: “Big is gewoon een campagne van niets. Waar blijven de stickers die ik vorig jaar heb besteld? Dat zegt al genoeg (…) BIG, branden is goedkoper.' Maar er wordt ook tegengas gegeven: “Sukkels. Luister nou een keertje. het gaat niet om bewijzen! Als je een moord pleegt en er is niks te bewijzen, is dat nog geen reden om je goed te voelen. (…) Pikken is pikken en niks anders.”?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in