
Dat meldt Webwereld. Twee op de tien jongeren worden nu wel eens aangesproken door familie en vrienden op het gebruik van illegale software en games. Dat blijkt uit onderzoek onder jongeren van de de brancheorganisatie van de entertainmentindustrie NVPI. Voor de start van B.I.G. was dat één op de tien. NVPI concludeert hieruit dat is de sociale acceptatie van het kopiëren van games en software afgenomen. Van de ondervraagde jongeren is 78 procent op de hoogte van de B.I.G.-campagne, die onder meer wordt gevoerd via commercials met Peter R. de Vries. Tweederde van de jongeren heeft met vrienden of ouders gesproken over de campagne. Het onderzoek is uitgevoerd onder 749 jongeren van dertien tot negentien jaar. Dit jaar wordt de B.I.G.-campagne, die een jaar geleden begon, voortgezet.
Overigens kunnen jongeren via een aan de campagne gewijd forum op de BIG website hun hart luchten. Er klinken niet enkel positieve geluiden. Zo post een bezoeker: “Big is gewoon een campagne van niets. Waar blijven de stickers die ik vorig jaar heb besteld? Dat zegt al genoeg (…) BIG, branden is goedkoper.' Maar er wordt ook tegengas gegeven: “Sukkels. Luister nou een keertje. het gaat niet om bewijzen! Als je een moord pleegt en er is niks te bewijzen, is dat nog geen reden om je goed te voelen. (…) Pikken is pikken en niks anders.”?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee